6 dagar kvar

Nu är det bara sex dagar kvar till julafton. Julkänslan är lika avlägsen som snön. Jag som tilloch med hade köpt julkalendern i år för att jag tänkte få till det där mysiga på mornarna. Jag har öppnat till lucka 7 och tittat sammanlagt 2 minuter på julkalendern. Den var under all kritik. Förra året var jättebra!

Nåväl. Igår var jag och handlade med min moster och morfar inne i Tranås. Jag blev glatt överraskad över hur många roliga affärer de har. Framförallt en affär som hette Mollys Hus, som hade inredning, kläder, ljus..Ja, allt möjligt! Temat var lantligt/romantiskt. Åhh, vad jag vill flytta hemifrån.
Morfar är så söt. Han har ju alzeimers så han säger en del roliga kommentarer ibland. Fika gjorde vi också. Dock ingen kaka för min del. Det var ämdå dags för mellis så jag tog en ostsmörgås och kaffe. Såg att moster blängde lite på mig när jag pillade bort osten och skrapade bort smör.

Som ni kanske inte vet så har jag och Jocke tagit ett litet uppehåll. Detta hände i söndags. Jag har varit lite frånstötande och har inte velat träffa honom för att det har varit väldigt jobbigt ett tag. Jag tror nog att det kan vara bra. För vi behöver laga oss själva lite först. Han har det väldigt tufft just nu då det i måndags var exakt ett år sedan hans syster tog livet av sig. Han har även tagit ett uppehåll i studierna. Men vi älskar fortfarande varandra otroligt mycket så jag ska kämpa för vår skull! Ikväll ska vi faktiskt gå på bio. Vi hade i alla fall tur med vädret, igen. Har ni sett den?

Nu står middagen på bordet. idag serveras det kåldolmar. Mums!

Kommentarer
Postat av: Maria

Fortsätt med skrivandet lina :)

2008-12-20 @ 17:25:14
Postat av: Malin

Tänker på dig och saknar dig älskling :)

2008-12-21 @ 14:40:41
Postat av: Sara

Gumman!<3 bra att du skriver så vi vet vad som händer

2008-12-21 @ 18:34:16
URL: http://sara1989.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0