Äntligen hemma!

Vägningen i morse gick bra! Jag hade nått den vikt jag behövde för att få komma hem på långpermission. Så nu sitter jag här hemma i köket och bloggar med min lilla rosa laptop:) Vilken härlig känsla det var att packa ner nästan alla sakerna från avdelningen. Jag ska vara tillbaka innan frukost på tisdag för en sista vägning. Om jag inte har gått ner så blir jag utskriven!! Jag kommer kämpa som en galning nu över påsken. Det blir att trycka i sig en hel del påskgodis med tanke på att jag automatiskt kommer att röra på mig mer när jag är hemma. But I will do whatever it takes

Ida kom och hämtade mig efter lunch för både mamma och pappa jobbade. Vi tog fika hemma hos mig innan vi åkte upp till stallet. Hästskit luktar verkligen gott! Framför allt när man har varit ifrån det ett tag. Otto gnäggade åt mig när jag hämtade honom i hagen. Jag blev varm i hela kroppen. Tänk att jag snart kan svinga mig upp på honom för en galopptur i skogen.

Nu i eftermiddag har jag varit ensam här hemma. Det har fungerat bra. Jag har gått med min ipod i öronen och sjungit till Linda Bengtzing och städat i mitt badrum. Riktigt skönt att bara vara hemma utan att egentligen behöva göra något.
Såg till att laga mig lite middag vid fem. Det blev något så smidigt som omelett med skinkröra. Hade lite ont om tid...men gott blev det!

Just nu sitter jag med en ansiktsmask som jag ska gå och tvätta av nu innan jag ska fixa till kvällsmålet och titta på rent hus.  Med RENT samvete då jag har varit duktig och rensat mitt badrum, haha:) 

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Elin

Vad positvit det låter. Jag håller verkligen tummarna för dig och hoppas att allt går bra för dig nu så att du blir utskriven.

Vad coolt med rosa laptop, det skulle jag också kunna tänka mig. (:

Angående "Rent hus" så spelade vi in det idag, jag kollar nämligen också på det men att pappa kollade på hockeyn idag så jag får kolla på det i morgon. Fy vad skabbigt de har det, Blää!!



Hoppas att du får en bra påsk nu tillsammans med din familj.

Jag tillsammans med min familj önskar er alla en riktigt GLAD PÅSK!

Kramar Elin, kämpa kämpa kämpa! <3

DU ÄR EN VINNARE I MINA ÖGON!

2009-04-08 @ 21:02:57
URL: http://eellann.blogg.se/
Postat av: Sarah

hehe ja det låter som jag nu! På 6 dagar har jag gått ner 4 kg i vattenvikt, vilket innebär toabesök hela tiden!

2009-04-09 @ 09:11:03
URL: http://underbarasarah.blogg.se/
Postat av: Malin

Hoppas du får en underbar påsk med familjen. Jag tänker på dig. Oftare än du säkert tror. Du är så duktig och jag blir så stolt!

2009-04-09 @ 12:02:06
URL: http://clingingontoair.blogspot.com
Postat av: molly

hej på dig!

jordgubbarna är köpta och de kommer från spanien (tror jag).

hoppas att du får en fortsatt bra dag och en glad påsk med mkt glädje :)

kramar

2009-04-09 @ 12:34:30
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Josse

Det låter underbart! Härligt att vara hemma förstår jag =)

Vet precis vad du menar med hästlukten, var också i stallet idag och det var första gången på lääänge då det var härligt att stå o borsta en smutsig och fällande häst, hår överallt men det var de verkligen värt <3



Glad Påsk

2009-04-09 @ 19:14:03
URL: http://jossegoding.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag blir verkligen jätteglad över dina kommentarer också, det är så roligt att fortfarande hålla kontakten tycker jag. Det är viktigt!



Jag kollade på "Rent hus" idag, det var ju jätteäckligt. haha

Men än STOR förbättring blev det efteråt, eller hur?



Du får säga till när du har tid att träffas!

Det skulle vara jätte kul tycker jag, kram. <3

Kämpa på!

2009-04-09 @ 19:33:25
URL: http://eellann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0