En normal dag

Igår levde jag en helt normal dag. Jag vaknade och åt frukost. Klädde på mig, städade av köket innan jag åkte in till Mjölby för att träffa min sjukgymnast. Vi pratade en hel del om hur jag vill läga upp min fortsatta sjukgymnastik. Vi kom fram till att massage och avslappningsövningar är de som fungerar bäst på mig och som vi även ska fortsätta med. Jag märker verkligen vilken skillnad det är på mig nu. Kroppen fungerar! Vilken häftig känsla. Innan så "klarade jag av" att göra allting men det var mer envishet och vilja. Energimässigt låg jag på minus. Nu kan/vågar jag till och med känna hunger och trötthet som tidigare var förbjudna känslor. Jag var en dålig människa om jag kände så.
Begreppet svälthjärna var något jag fnös åt. Mina behandlare menade attt jag var så pass sjuk att jag inte kunde ta till mig den terapi som jag gick på. Bullshit, tänkte jag! Cogito, ergo sum "Jag tänker alltså finns jag" (Descartes) - det var den filosofin jag levde efter. Jag ansåg att alla runt omkring mig överdrev. Jag är inte sjuk. Jag klarar ju av att jobba, rida och göra allt som skulle göras. Men att jag gjorde allting utan känsla och glädje med skygglappar för ögonen märkte jag inte av...FÖRRÄN NU! Nu känner jag hur mycket starkare jag är, hur mycket mer jag orkar, hur mycket gladare jag är. Jag lever ett liv igen! Helt otroligt underbart, kan inte beskriva det med ord. 

Luchade ihop med mamma, kusin och hennes mamma i Tranås igår på ett Thaiställe. Nervös?- svar; ja, men det gick över förväntan bra! Vi fyra har alltid så roligt ihop. Tankarna var som bortblåsta, de fick liksom inte plats i huvudet. Vi planerade in en sparesa den 1-2 juni. Känner att det är välbehövligt:)
Gick även in på Colorama och beställde mina tapeter. Mitt nya rum börjar närma sig att bli fädigt!
Inhandlade även en ny vårjacka. Den avr riktigt snygg och riktigt billig = ett kap. Lina brukar sällan lyckad med kap. Mina "kap" brukar vara SKITsnygga och SKITdyra. Framsteg...

Jag ska skynda mig att byta om nu för Ida kommer alldeles strax. Vi ska nämligen åka och titta på trav i Mantorp det var visst några provlopp som skulle köras. Alltså inget V75 eller något liknande. Uppenbarligen avr den även någon snygg kille som skulle infinna sig där också, så jag tror nog att det är mer han som lockar än hästarna för Idas del, hihi ;)


Jag och kusinvitamin

Kommentarer
Postat av: Johanna

det glada leendet har jag inte sett på väldigt länge lina.. jag blir tårögd av lycka :D

2009-04-17 @ 15:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0