EXSTAS!!

Jag är mitt uppe i ett lyckorus! Jag åkte in tidigt i morse till avdelningen för vägning. Nervös var bara förnamnet. Positiva nyheter! Jag har gått upp under min långpermission hemma!
Visst började den dumma häxan på axeln jävlas med mig. Hon började bråka och försökte leda mig in i dumma tankar men jag vägrade lyssna! Varför i hela friden ska jag ägna en enda tusendelssekund till åt sjukdomen? Aldrig i hela livet! Jag har fått testa på det friska livet, även fast den bara är en liten smakbit av det hela, så är det mer än vad jag har har fått prova på väldigt länge. Och jag är fruktansvärt sugen på mer av vad livet har att ge:)

Tisdag = LPC. Idag bestämde vi i gruppen att det blir en utflykt nästa vecka. Det blev tyvärr inga lammungar att mata utan istället ska vi åka till Grännaberget och titta på affärer vid hamnen. Den största utmaningen blir ändå att äta ute på restaurang. Läskigt men nyttigt. Det är lite svårt att äta på ett helt nytt ställe där man aldrig har varit innan. Att inte se HUR maten är tillagad eller VAD som mankan välja på. EN annan sak som jag kan tycka vara lite jobbig är miljön. Om det är rörigt med mycket folk eller högljudt. Jag tror nog att det ska gå bra.

Fick reda på av sjuksköterskan när jag kom tillbaka från gruppen att jag skulle få åka hem idag och bli utskriven på fredag. Alltså behöver jag inte komma tillbaka till Motala, utan min läkare skriver ut mig från Mjölby när jag träffar honom på det s.k nätverksmötet. Det var en överlycklig Lina som ringde och frågade Ida om hon kunde komma och hämta mig. Även Ida blev överlycklig! Jag tror nog inte att jag riktigt att fattat än vad som har hänt. Det tar nog ett tag att smälta allt. I morgon kanske. Då ska jag träffa min sjukgymnast på tidigt på morgonen i Mjölby innan jag ska till tandläkaren kl 11.

Nehepp. Nu ska jag kvällsfika innan andra avenyn börjar. Pappa och jag sitter som bänkade framför det programmet.

Kommentarer
Postat av: Sara

åh vad underbart !

2009-04-14 @ 21:02:26
URL: http://sara1989.blogg.se/
Postat av: Josse

Det låter helt underbart gumman. Härligt att du har nått ett mål =)

Men vi ses väl i Motala på multiterapin?

Hälsa familjen

2009-04-15 @ 11:55:07
URL: http://jossegoding.blogg.se/
Postat av: Elin.

Jag visste att du skulle fixa det det!

Du har verkligen rätt inställning nu, precis som jag. Jag vill verkligen också ut med den här skiten nu och börja leva ett "normalt" liv igen.

Jag är så glad för din skull och fortsätt verkligen att kämpa på nu.

Du fixar det!

Kramar Elin.

2009-04-15 @ 19:05:58
URL: http://eellann.blogg.se/
Postat av: Elin.

Jag visste att du skulle fixa det här. Du är kämpar så hårt nu mot det onda och likaså gör jag också det. Man vill ju verkligen ha tillbaka det så kallade "normala" livet igen och kunna göra saker utan att ens behöva tänka efter.

Fortsätt att kämpa på nu, trots att du är hemma. Jag vet att det kan vara svårt att komma hem ( jag har själv varit med om det ), men fortsätt kämpsa som sagt var på samma spår som du har gjort nu så ska du se att allting kommer att bli bra i slutändan. Du kommer att bli frisk!!

kramar Elin.

2009-04-15 @ 19:09:14
URL: http://eellann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0