Gränna

Japp. Idag blev det att kliva upp tidigt för att bege mig in till Motala. Det är ju varje tisdag som vi träffas i gruppen på LPC och nu är det så att jag inte bor där inne längre(!). Så underbart:) Den enda nackdelen är att jag måste ta mig in med buss och tåg och det är bland det tråkigaste jag vet. Finns det något mer sövande och utråkande än att åka kollektivt?
I vilket fall som helst så mötte jag upp Mette i Mjölby så vi hade sällskap in till Motala. Då gick tiden lite fortare minsann. Idag var det inte någon "vanlig" tisdag eftersom vi åkte till Gränna på en liten utflykt. Jisses vad jag är ute och far på utflykter nu för tiden! Vi åt luch på en restaurang och det gick riktigt bra. Börjar vänja mig vid det nu och tycker inte alls att det är lika jobbigt som det var innan. Det serverades lax, potatis och kall sås med grönsaker. Det var faktiskt riktigt gott.
Sen strosade vi en sväng på stan. Jag köpte en turkos ljuslykta på rea som kommer att matcha mina nya tapeter perfekt. Passade även på att vara lite "turist-ig" och köpte en polkagris och grännaknäcke. Man måste ju gynna turistnäringen såhär under lågkonjunkturen:D
Styrde därefter kosan upp mot Grännaberget där utsikten var helt fantastisk! Jag och Mette klättrade över en järsgård (stavas det så?) och in i en hage. Vi hittade ett hav av vitsippor!
Lina var ju inte sämre än att hon var tvungen att fastna med foten mellan två stenar. Satt fast ordentligt! Mette fick rycka loss foten, och skon satt satt kvar. Typiskt...
Som avslutning på vår lilla resa skulle vi fika. Det blev inte den fika som vi eller våra kära behandlare Maria och Gertrud hade tänkt. De hade missat att packa med våra näringsdrycker i kylboxen! behöver jag tillägga att vi fick oss ett gott skratt? Istället fick det bli varsin glass. Så det kan gå ibland.

I morgon blir det en tidig dag igen. Jag ska vägas på morgonen och sen ska jag träffa min sjukgymnast. Lite nervös men det ska nog gå bra.
     
Min sko                                 Havet av vitsippor           Linda och Mette                Utsikt över Gränna


Kommentarer
Postat av: Elin

Det låter som om det var en kul utflykt som du var på. Det var bra att du kunde utmana så pass mycket att du kunde ta en glass istället för näringsdrycken. Hoppas att det går bra för dig imorgon, jag håller tummarna för dig. Vi pratade ju om att träffas imorgon, vill du det? Isånnafall kan vi träffas på stan när du är klar. Svara så fort du kan. Kram Elin

2009-04-21 @ 21:47:36
URL: http://eellann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0