Hästtransport

Jag har snart haft körkort i 2 år. Jag har kört släp någon enstaka gång, men INTE med ett levande djur i. Igår tog jag mig i kragen och bad pappa ha lite lektion med mig. Jag känner att om jag nu ska börja köra hästen själv så vill jag kunna backa ordentligt. Till saken hör den att min pappa är van yrkeschaufför och EXTREMT pendant och noggrann. Flashbacks från övningsköringstiden kom fram, då jag tidigt på morgonen den dagen jag fyllde sexton år fick min första körlektion med pappa. Vet ni vad jag fick göra? Jo, backa runt hörn och känna dragläget i uppförbackar. Det var svettigt eftersom jag aldrig tidigare hade suttit framför en ratt tidigare. Det var en rejäl lektion som gick bra där jag lärde mig massor!
Igår så var jag dock inte lika nervös som för nästan exakt 4 år sedan. (fyller ju 20 om bara 6 dagar) Det enda som är komplicerat med att backa med släp är att den svänger åt "fel" håll när man styr med ratten. Jag blev faktiskt förvånad över mig själv hur pass bra det gick. Behövde ingen längre lektion utan jag klarade av det relativt fort. Pappa blev positivt överraskad och var tvungen att kläcka ur sig att "det sitter i generna".
På eftermiddagen igår körde jag upp min egna häst i min egna transport, själv upp till ridhuset och red. (Och ja, jag har liite träningsvärk i benen i dag)

Idag ska jag in till Mjölby och träffa Cecilia, min kurator. Ser inte direkt fram emot det. Jag känner att jag inte har kvar samma förtroende för henne. Men samtidigt orkar jag inte dra hela min historia för någon annan helt främmande person så jag får bita i det sura äpplet och ge henne en chans i alla fall.
Sen senare idag ska faster Lina sitta barnvakt åt sina två brorsbarn. Alvin 3 år och Noa 2 månader. Alvin har jag varit barnvakt åt förut men inte åt Noa som inte är så gammal. Lite pirrigt är det allt. För vad gör jag om han börjar skrika hysteriskt?! Det gäller ju inte under en jättelång tid, utan bara någon halvtimme eller något. Men ÄNDÅ!

Ikväll ska jag nog träffa Ella som ringde går. Eventuellt drar vi en bio i Linköping. Vi skulle höras av senare. Jag vill hemskt gärna se En shopoholocis bekännelser. Jag har läst boken och skrattade hysteriskt från pärm till pärm. Plus att jag och Ella kommer känna igen oss en hel del från karaktären....

Nu ska jag hoppa in i duschen innan jag atr tåget in till Mjölby. Ha en underbar dag! Det ser ut att bli kanonväder, inte ett enda moln på himlen:)

Kommentarer
Postat av: Josse

Hihi bäst att lära sig ordentligt från början ;)

2009-04-24 @ 09:58:09
URL: http://jossegoding.blogg.se/
Postat av: Johanna

shit vad bra att du ska lära dig att köra transport då vet jag vem jag ska fråga när jag åker på tävlingar:P

2009-05-06 @ 09:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0