Kolmården

Sitter här framför datorn i morgonrock och har nyss avklarat frukosten. Idag ska jag som sagt åka till Kolmården med min bror och hans fru och två barn. (Alvin o Noa som jag barnvakt åt igår)
Jag är barnsligt förtjust att åka till Kolmården. Miljön, djuren och mysfaktorn. Däremot så kan jag tycka att djur ska vistas i sin hemmamiljö och inte inlåsta i en park för att vi, egoistiska människor, ska kunna titta på dem. Även fast de har det hyfsat bra med fina "burar" och tillgång till mat och vatten så kan jag undgå det faktum att det syns att en del djur vantrivs. Förra året så såg jag en stackars Zebra stå mot muren och väva. (stå och gunga fram o tillbaka med huvudet) Ja, det går alltid att diskutera vad som är rätt och fel. Tyvärr så har det ingen betydelse vad jag tycker för jag kan inte ändra på det i alla fall...

Igår träffade jag Ella:) Var uppe i hennes och Eriks nya lägenhet. Den var jättemysig! Blir sugen på att flytta hemifrån med..men jag vet att jag inte är riktigt mogen eller tillräckligt stabil för det än. Jag har ju mitt rum som renoveras. Får se fram emot det i stället!
Sen åkte vi in till Linköping. Tanken var att vi skulle gå på bio men själjvklart visades inte just den filmen vi ville se igår. Typiskt...Istället gick vi och käkade thaimat på en restaurang.
Det är så häftigt att se hur Linköpings stad blommar upp i takt med knopparna på träden. Alla uteserveringar öppnar och alla människor vistas allt mer på gatorna och allt mer avklädda. Tror nog att man luras lite av solens värme. Det är faktiskt fortfarande kallt i luften. De försörjer ju apotektet på det viset som får sälja förkylningsprodukter så det knakar!
TACK Ella för en helt underbar dag!!

Nu måste jag försöka leta reda på lagom varma/svala kläder att att på mig idag. Kan ju ha med mig ombyte i en ryggsäck. Ska packa ner näringsdrycker också som jag ska ha med mig. Tror ni inte att anorexin försöker få mig att "råka glömma dem"? Eftersom jag märker att hon är jävlig så är det lika bra att jag går och packar ner dem nu på en gång!
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Josse

Åh Kolmården var länge sen. Hur hade du det där då?

Visst är det härligt att se alla vintertrötta Linköpingsbor komma ut i solen nu till våren?! Älskar det!

Ses någon dag?

Kramar

2009-04-25 @ 13:15:05
URL: http://jossegoding.blogg.se/
Postat av: Molly

din dag låter bra. jag har aldrig varit på kolmården men planerar att åka dit i sommar :)

tack för tipset :) var kan jag köpa den müslin? finns den överallt?:)

ha en fortsatt bra kväll och helg :)

kramar

2009-04-25 @ 21:01:55
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0