Kroppsliga förändringar

Även fast det är jobbigt så är det oundvikligt. Kroppsförändringarna vid viktuppgång. Känna att jeansen som tidigare satt löst sitter tajtare eller siffrorna på vågen visar mer. Själv har jag kastat ALLA mina jeans. Jag vill inte ha med dem att göra nu när jag är på väg att bli frisk. Även om jag har "vuxit i" gamla jeans så vill jag inte bli påmind eller utsätta mig för panikkänslor och tjockkänslor. Jag ska unna mig att köpa nya jeans som sitter bra från början.
Siffrorna däremot kan man inte göra så mycket åt. En del väljer att inte se siffrorna och går upp baklänges på vågen. Jag gjorde klart från början att jag vill se. Förr eller senare så får man reda på dem ändå och jag vill inte att det ska komma som en chock.
Sen finns det tro det eller ej andra kroppsförändringar som är positiva. Har upptäckt MÅNGA fördelar med viktuppgången men jag tänkte dra några här. T.ex. så har jag blivit gladare och mina sinnen fungerar bättre, främst lukten och smaken. Jag tappar inte längre hår, mina bröst har blivit större (!), jag blir inte längre äcklad av att smörja in min kropp med bodylotion och sen till den senaste upptäckten: Jag har blivit extremt känslosam! Det var förra veckan under familjeterapin som min emotionella spärr släppte. Jag tjuter i tid och otid! Värre än en höggravid kvinna med humörsvängningar! Innan så blev jag nästan arg på mig själv när jag inte kunde gråta till sorgliga filmer som jag tidigare gjort. Jag har varit likgiltlig till allt vad känslor heter. Jag uttyckte mig oftast med arrogant axelryck. Visst är det skrämmande vad anorexin kan göra med en?

Idag har jag varit uppe på LPC med gruppen. Vi håller på att planera en utflykt nu framöver. Om allt klaffar och går som det ska så blir det nog alla redan nästa tisdag! Vi ska åka och titta på lammungar och mata dem med nappflaska. Sen ska vi ha med oss matsäck som vi ska göra tillsammans. Låter det inte helt underbart? Jag är i extas och längtar dit alla redan.

Jag åker hem i morgon, tjohoo! Jag skulle ha blivit vägd i morse egentligen men tydligen glömde de det, så jag blir vägd i morgon bitti istället. Hem ska jag i vilket fall som helst.
Nu ska jag hoppa in en snabbis i duschen innan kvällsfikat. Vi har fått upp en plattv nu:) Så ikväll blir det att titta på äntligen hemma på storbild.

Ha en bra kväll!

Kommentarer
Postat av: Elin

Gud vad du är bra på att beskriva saker, jag förstår sig så väl!

Det är bara att höra av dig som sagt. Det är jättekul att läsa din blogg föresten, det ska du veta!

Kramar Elin.

Hoppas att det går bra för sig i morgon. <3

2009-04-07 @ 19:11:00
Postat av: Josse

Haahaa ok de där med bananerna att just de är billigare hade jag inte en aning om.. hihi



Vad härligt för dig att komma hem!

Hälsa så gott till familjen

2009-04-08 @ 16:28:29
URL: http://jossegoding.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0