Lyckad utflykt

Även fast det inte var riktigt lika härligt väder igår så var det trevligt. Vi kom iväg ganska skapligt så först åkte vi runt på landsvägar och tittade oss omkring. Jag hittade hur många gårdar som helst som jag ville flytta in i;) En sak är i alla fall säkert. Jag kommer definitivt bo på landet när jag flyttar till hus. Jag bara älskar naturen och lugnet!
Vi styrde sen kosan mot Omberg där vi tittade på allt möjligt från Ellen Keys hus vid Vättern till vitsippor i skogen.
Eftersom det var så jäkla kallt och blåste ute så fikade vi melliset i bilen. Men det var ganska mysigt ändå. Jag dukade upp fint på armstödet i mitten.
Vi svängde även i på en loppis i Vadstena. Jag fyndade ett gammalt smyckesskrin i trä och en LP-skiva med Cornelis Vreeswijk. Jag bara älskar gammla saker:) Tur att de inte tog kort för då skulle jag nog ha köpt ännu mer saker, haha!
Lunch åt vi på en Kinarestaurang. Jag tog någon wokad kyckling i sötsur sås. Helt okej, men tyvärr lite för mesig smak för min del. Jag bara ÄLSKAR stark mat.
Till sist men inte minst så svängde in på en hästaffär och tittade lite. Jag pekade på en del grejer och tipsade om vad jag skulle kunna önska mig till födelsedagspresent. Bara 10 dagar kvar nu!
Efter kvällsmaten åkte jag upp till hästen och red ut en sväng. Jag njöt av varenda sekund i sadeln. Jag fyllde lisom på med mer motivation, för jag vet ju att jag får rida mer dessto mer jag går upp i vikt.

Denna måndag ska jag och mamma baka bullar nu på förmiddagen. Det ska bli skoj. Hoppas att jag kanske kan smaka på en bulle sen. Eller kanske till och med ta en hel bulle. Beror lite på hur jag känner mig. Vill inte utmana ödet direkt om jag inte känner mig tillräckligt stark.
Sen klockan fem ska jag följamed Ida och titta på en häst som hon eventuellt ska låna. Jag träffade en bekant när jag handlade med mamma sist som frågade mig om jag visste någon som var intresserad av att låna hennes häst ett tag. Och självklart visste jag det! Jag ska ju "sno tillbaka" min kuse nu snart, så då måste ju Ida ha något annat och rida på;)
Petra messade nyss och sa att hon hade tid att klippa mig idag. Det behövs kan jag säga...Vet däremot inte hur jag vill klippa mig. Det får helt enkelt bli en överraskning.

    
Melliset i bilen                      Jag vid Vättern

               


Kommentarer
Postat av: Elin.

Det är klart att du klarar av en bulle. Klarar jag så klarar du! <3

2009-04-20 @ 15:30:11
URL: http://eellann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0