På fyra dagar...

...har jag lärt känna fyra nya helt underbara tjejer med föräldrar och syskon. Att man kunde komma så nära varandra på bara fyra dagar trodde jag inte. Jag har lärt mig massor och har fått en ny dos av motivation. Jag vill verkligen tillbaka till det liv som jag hade innan. Fast nu är jag berikad med nya erfarenheter om mig själv. Visst finns sjukdomen kvar och spökar ibland men inte alls lika ofta. Det är så skönt!

Även fast dagen har fungerat bra i den bemärkelsen att jag har fått i mig allt jag ska ha så har tjockkänslan funnits. Den är fruktansvärd! Nu vet jag att det bara är en falsk känsla men ändå så är den jobbig. Anorexin försöker verkligen göra allt den kan för att få sitta kvar på axeln. Det är bara att slå dövörat till och fokusera på alla saker som jag kan och ska göra när jag är frisk.
Lite tårar rann ner för kinden vid middagen här på avdelningen. Jag blev arg, ledsen och irriterad på en av personalen som uttryckte sig väldigt dumt och onödigt här. Just nu är jag extra känslig känner jag. Pratade med en annan från personalen som fick mig på bättre humör.
Samtidigt var det skönt att få gråta ut och visa honom att han sårade mig. Förut skulle jag bara ha satt på locket och ett påklistrat leende för att visa att allt är bra. Jag tror nog minsann att det är ett framsteg.

Ingen permission i helgen. Det beror på att jag ska få en längre påskpermission på onsdag om allt går som det ska. Lite tråkigt med tanke på det fina vädret som kommer att hålla i sig även i helgen. Men jag överlever...
Mamma kommer och hälsar på mig då hon är ledig hela helgen.

Ikväll blir det tv:n. Jag såg att Berg flyttar in är klockan 21.30. Jag diggar Carina Berg! Tycker hon är en helskön tjej:) Ändå så har jag inte den där mysiga fredagskänslan, tyvärr. Alla dagar här känns likadana. Däremot önskar jag er en riktigt mysig fredagkväll! Jag ska skapa en så pass mysig känsla det bara går. Kanske slår på stort ikväll med lite choklad?

Kommentarer
Postat av: Molly

hej lina!

hoppas att du mår bra denna morgon :)

tack för din kommentar :) jag blir jätteglad :) kul att du skrev :) alltdi kul att veta vilka som läser min blogg :)

du får ha en underbar dag :)

kramar

2009-04-04 @ 10:12:44
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Elin i från MFT

Du är också helt underbar ska du veta! <3

Jag trodde inte heller att man kunde få en sådan bra kontakt som vi ändå fick under dessa dagar.

Dig kan jag verkligen dra mig till känner jag, du är där för att bli frisk!

Jag kan gärna komma och hälsa på dig på avdelningen om du vill, det är bara att säga till om du vill det.

Det skulle vara trevligt att träffas och bara sitta och prata. :)

Kramar Elin.

2009-04-04 @ 16:46:45
Postat av: Nora

Det var jätteskönt att du var med! För det kändes som du kommit steget längre, du är en toppentjej som har bästa viljan<3! Tänk om man hade hälften av den! Jag lovar att du snart kommer hem, för din vilja har satt sig långt in, och det ska nog mycket till om den ska släppa. Lycka till, tills vi ses!

2009-04-04 @ 19:10:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0