Vilken dag!

Mycket riktigt så vaknade jag tidigt, pigg som en lärka. Åt frukost samtidigt som jag läste corren, som har blivit som en morgonvana:) Efter det så kände jag mig rastlös så då började jag måla några träfärgade klädnypor som jag har en liten idé för. Jag har tänkt hänga upp kort på väggen på ett snöre istället för ramar. Sen så städade jag toaletten och fortsatte sen mitt städande med att tömma diskmaskinen. Jisses vad mycket man hinner med när man kliver upp tidigt! Anledningen till att jag kände mig rastlös var för att häxan på axeln var lite tjatig efter frukosten. Det enda som fungerar är att avleda tankarna så mycket som möjligt genom att sysselsätta mig. Idag fick det bli städning...
Var på ett jobbmöte klockan tio. Det är ett jobb som jag ska börja arbetsträna på eftersom jag fortfarande är sjukskriven. Ska bara få godkänt av försäkringskassan innan jag kan sätta igång!

Har glömt bort att rapportera från utflykten till Kolmården! Det var kanonväder och det var MASSOR med folk. Främst barnfamiljer. Barnfamiljer = barnvagnar. Jag hatar barnvagnar av den anledningen att de som kör tror att äger vägen och har företräde hela tiden. Att alla SKA visa DEM hänsyn bara för att de har en bebis i vagnen. Står man ivägen kör de över fötterna utan minsta antydan till dåligt samvete. Nåväl...Alvin var som eld och lågor över att vi skulle till Bamses värld. Bamse är den största favoriten för tillfället. Lyssnade på bamse i bilen på vägen dit. Självklart ville han ha kramar av både Bamse och Lilleskutt som uppträdde på scenen. Tyckte synd om dem i dräkterna som troligtvis svettades ihjäl i värmen!
Jag fick nästan magknip av skratt när Lilleskutt dansade till Las Ketchup-song med tillhörande rörelser:D
Efter kramarna kunde vi bege oss till djuren. Tigrarna var nog häftigast då de kom gående mot oss och var jättenära. Tur att det fanns glas emellan!

Har klippt mig idag också! Jag blev riktigt nöjd över resultatet! Kanske visar en bild på "renoveringen" i morgon.
Sen var det bara att dra vidare till Tranås för att hämta mina tapeter. De är lika snygga som jag minndes dem! (Som tur var)
Hopptränade ikväll med hästen också. Shit, vad jag har saknat det! Hade nästan glömt bort hur härlig känslan är att vara ett med hästen och bokstavligen flyga över hindret. Total tillit, totalt samspel...:)

Nu måste jag krypa till kojjs. Är trött nu. (Ikväll igen) Höres i morgon.

  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det låter som att du har haft en bra dag ute i solen.

Jag skulle också faktiskt vilja åka till Kålmården, haha.

Ring gärna sen när du kommer hem om du vill träffas en stund, det vill jag gärna!

Om du inte vet mitt nr. så kan du ju alltid kolla i telefonkatalogen på pappas namn eller söka på hitta.se

kram

2009-04-28 @ 15:27:06
Postat av: elin.

Oj, glömde skriva vem det var ifrån. Det är i från Elin, haha

2009-04-28 @ 15:28:03
URL: http://eellann.blogg.se/
Postat av: Elin.

Kan du inte skriva ditt nr. till mig då så kan vi höras av via sms? Vi kanske kan träffas någon annan dag i veckan?

kram

2009-04-28 @ 16:58:49
URL: http://eellann.blogg.se/
Postat av: helena

Hej gumman,

det går upp och ner. Men jag måste säga att det är betydligt mindre tufft än förut och jag vinner emot sjukdomen varje gång.. Men det är ju också lättare för mig eftersom jag har kommit upp på ett friskt bmi nu också.. Då fungerar hjärnan mycket bättre och jag vill inte vara sjuk. Det som är svårt är när man möter på motgångar, men det går att ta sig i genom också..



Hur går det för dig? Vilken behandling är det du går?

KRAM

2009-04-28 @ 17:09:07
URL: http://conversion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0