Oförändrat

Jag är faktiskt besviken. Jag har ändrat till helportion vilket har fungerat väldigt bra. Ärligt talat är jag positivt överraskad hur bra det går. Jag trodde att jag skulle få svinont i magen och jätteångest, men så är inte fallet.
Idag när jag vägdes så visade vågen exakt samma siffra som förra gången. Varför? Jag som bara vill visa alla hur bra det går. Jag känner att jag har vänt och vill inget hellre än att komma härifrån och så småningom börja klara mig själv.
Agneta sa att det är såhär kroppen reagerar. Det går inte spikrakt uppåt. Hon förklarade att hon aldrig hade sett en viktkurva som följt "regelboken" precis. Men ändå..Jag känner mig ju större, friskare och starkare.
Jag får helt enkelt ha tålamod.

Sen Mette (min vän från LPC) kom hit så är allt mycket roligare och tiden går fortare. Vi pratar om allt mellan himmel och jord. Stöttar varandra när det är svårt, tittar på film, spelar kort  och masserar varandra med massagebollen. Jag sa till henne vid frukosten att jag var lite ledsen över vägningen i morse. Hon peppade mig och sa att jag bara ska fortsätta kämpa på. Hon sa även att detta är ju som ett bevis på att tjockkänslan bara är en känsla som inte stämmer. Vilket är helt sant!

Fick reda på för en stund sedan att min läkartid har blivit flyttat till idag istället för i morgon. Men jag förstår inte riktigt varför. I morgon ska ju vi ha ett så kallat avstämningsmöte med alla behandlare, kontaktpersoner och andra inblandade själar. Det återstår att se hur det blir med den saken.

Igår kom mamma, kusinen Amanda och hennes mamma förbi. Jag har inte skrattat så mycket på väldigt länge. När vi fyra är i farten kan verkligen vad som helst hända. Vi pratade om gamla minnen från när vi har varit utomlands. Ingen utifrån skulle fatta vad vi yrar om. Men roligt har vi! :D

Igår fick även min rumskamrat byta rum efter att jag för andra natten i rad inte kunde sova p.g.a henne! Inatt har jag sovit som en prinsessa! Har njutit av att kunna få sova hela natten ostört.

Hoppas att jag får permission till helgen igen. Alvin fyller ju år i morgon och syster yster med familj kommer hem.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej gumman! Gud va underbatrt att de går åt rätt håll! De viktiga e att huvudet hänger me, verkar nästa som om de ligger lite i förväg:) Jag håller tummarna för att de blir fler härliga dagar me permision o att du blir frisläppt snart!

Puss Puss

2009-02-19 @ 21:34:41
Postat av: Anonym

Hej kära bästaste Lina! Jag håller tummarna för dig o följer dig hädan efter via din blogg. Du skriver jättebra o du kommer säkerligen kunna ge ut en bok senare i livet!



Sköt om dig o ta väl hand om dig!!!!!

Kramar i massor,

fd svenskläraren Cissi :)

2009-03-10 @ 22:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0