Potatis

På detta ställe finns det en grej som jag verkligen irriterar ihjäl mig på. Som rubriken lyder så är problemet som sagt potatis. Jag vill dock påpeka att det är inget hatiskt eller någon diskriminering åt denna svenska knöl, men när man blir serverad potatis till VARJE måltid, ja, då blir nog vem som helst bli tokig.
Korv med POTATIS, fisk med POTATIS, gryta med POTATIS, kött med POTATIS. Ibland kan de överraska med potatismos eller potatisklyftor. Vad är det för fel på ris och pasta? ingår inte dessa råvaror i kostcirkeln, eller vad är problemet?

Nog tjatat om det. Nu har jag fått en ny rumskamrat. En tant. Tant Berit. Hon säger inte så mycket utan sitter mest på en fåtölj på vårt rum med dörren öppen. Yey, öppen dörr. Vilket betyder att jag inte kan smussla lika lätt med mitt internet. Börjar fundera på om det är fullt på äldreboendet för genomsnittet på alla som är här blir nog 65 elelr nått. Då drar jag, Lovisa och Sandra ner snittet rejält. Kanske överdriver en aning nu märker jag..men det är mest äldre här.
Jag hjälpte faktiskt lilla Berit upp ur sängen i morse. Det är som mamma säger. Personalen kommer sakna mig sen när jag drar härifrån:)

Igår kom jag i säng sent eftersom det var hästhoppning på tv:n. Började klockan elva. Varför alltid så sent? Men det var kul och titta på.

Sjuksköterskan lovade mig att ringa till Janne idag och fråga om jag kan få komma hem en sväng i morgon. Hoppas, hoppas, hoppas!
Det är sol ute och jag ska banne mig ut en sväng. Antingen med personal eller så tvingar jag Ida sen när hon kommer, hehe!

Igår kom mormor, morfar, mamma och moster hit. Vi fikade och pratade. Mysigt!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Nu e de klart.. jag kommer hem i helgen:) Puss Puss

2009-02-09 @ 13:11:41
Postat av: ella

läs din mail människa :P puss

2009-02-09 @ 18:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0