Helg

Det är lördag men det känns inte som det. På lördagar och helger brukar man göra annorlunda saker som att exempelvis gå på bio, hyra en film och bara ha det lite sådär mysigt.
Här rullar allt på precis som vanligt. Ingen sovmorgon här inte! Visserligen brukar jag vara morgonpigg så för min del gör det inget. Den enda skillnaden är att man får efterrätt på helgerna. Men den äts dock inte utav mig. Jag får ju såklart göra det om jag vill, men just nu klarar jag inte av det.

Igår var en jobbig dag, men en utav personalen satt och pratade med mig en lång stund. Hon är så förstående och gullig. Stöttar till tusen!
Jag trodde att det skulle vara svårare att "öppna sig" för någon främmande människa, men det visade sig vara väldigt skönt. Att inte behöva vara rädd för att såra eller avslöja sina mörkaste tankar. Självklart vet jag att jag kan prata med familj och vänner också, och det gör jag. Men det är ändå skönt att ösa ur alla tankar och känslor till någon som man inte har någon relation till.

Inatt vaknade jag vid fyra av att jag fick näsblod. Sprang till toan och lyckades få stopp på det. Fick sen gå och lägga mig med en stor bomullstuss i näsan. Täppt i den ena näsborren och en tuss i den andra. Ingen härlig kombination direkt.

Än så länge har denna dag fungerat riktigt bra. Humöret är på topp och det är helt underbart. Såna här dagar blir man ännu mer stridslysten och motiverad till att kämpa hårdare. För jag SKA bli kvitt sjukdomen.
Fick till och med plus i kanten idag på melliset. Jag ska ta en skorpa men var extremt sugen på en clementin. Jag tyckte att jag kunde få ta den istället för skorpan, men det var inte förhandlingsbart. Så, jag åt skorpan OCH clementinen. Tjohoo, det går framåt minsann!

LOTTA: Självklart kan du få min mailadress. [email protected]

Kommentarer
Postat av: maria

Ett super plus i kanten från mej! Puss

2009-02-01 @ 02:28:53
Postat av: ella

I'm proud of u! Jag vet att du kommer klara det! Pusss

2009-02-01 @ 21:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0