God förmiddag

Det är knappt att jag kan tro det själv men jag har sovit ända till klockan 08.30!! Det är mitt nya rekord. (Om man inte räknar med midsommar på Öland men då var alkoholen inblandad) Visserligen kom jag i säng sent då jag inte hade ro i kroppen att lägga mig ner att sova. Jag är så stolt över mig själv. Faktum är så är det ett liiitet framsteg. Att jag vaknade med ett ryck i panik med dåligt samvete för att jag kände mig lat, behöver vi inte gå in närmare på.,..

Nåväl, torsdag idag. Känns som en ganska lugn dag ändå. Rent psykiskt alltså, för jag har ganska mycket att stå i. Men egentligen kvittar det hur mycket eller lite jag har att göra så avgör sjukdomen vad det ska bli för dag. Man kan nästan jämföra det med vädret. Man kan aldrig lita på det! Prognosen kan se god ut och lova strålande sol och uppehåll. Men plötsligt kan det slå om och jag blir träffad av en blixt från klar himmel...Kanske inte är så lustigt trots allt att mitt humör är lite väderberoende? Metreolog ska jag i alla fall inte bli när "jagblirstor" ;)

Vågen pekade upp igår. För mycket upp enligt mig, men inte enligt de andra...Visst, vill jag upp men jag vill att det ska gå i lagom takt. Kontrollen, you know.
Tror nog att förra veckan dramatiska (?!) viktnedgång berodde på att jag även var uttorkad. Har ju fått lära mig att de inre organen innehåller väldigt mycket vätska.

Innan jag står min kos upp till banken för att uträtta några ärenden (Gud vad vuxet det lät!) så vill jag tacka för alla fina kommentarer. De värmer verkligen och ger mig styrkan och orken att kämpa vidare!


Kommentarer
Postat av: sandra

SV: Jo, det är hemskt att så många lider av den här sjukdomen. När jag var som sjukas trodde jag det bara var JAG, men nu vet jag tat jag inte är ensam!



Jo, det där sista steget och våga är det svåra. Gå över tröskeln helt kommer ta långtid, idag känner jag verkligen inte för fest och utmaningar. Det räcker med att mamma fyller år idag och då blir det tårta! :S Hur går det för dig nu?

2009-07-31 @ 11:46:58
URL: http://backtofuture.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej gumman, vill bara säga att jag tycker du är otroligt stark, och är du bara hälften så envis med detta som jag såg dig med Gittan (för ca 100 år sen) så är jag säker på att du klarar detta! Bamsekram

2009-07-31 @ 13:04:33
URL: http://pindur.blogg.se/
Postat av: sandra

Men gumman, jag tkr det är bra att du blir påtvingad smörgåstårta. Du måste utmana för att komma framåt. Jag vet att du klarar det!



Gör hon? Oj,, laskigt ohja xD vi har redan ätit tårta. Blev överätning, men det är sånt som händer. Man har inte rinktigt hittat balansen på linan. Så jag tkr du oxå ska äta kakorna, om jag gjorde det så kan du!



Jo jag ska till ett bahdnlingshem till om ngn månad :/ okej, vart har du varit inlagd? psyk? jag hejar på dig!!!!

2009-07-31 @ 15:08:33
URL: http://backtofuture.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0