Överkänslig?

Jag vet att när man håller på att slåss mot en sjukdom så kan man vara lite extra känslig. Framför allt när det gäller frågor om mat. Jag är i alla fall väldigt duktig på att vända det mesta till det negativa. Äter jag får jag ångest - äter jag inte blir jag arg, ledsen och besviken på mig själv. Vad jag än gör så får det mig att må dåligt. När jag väl är motiverad och tar ansvar för mina måltider så kommer det en liten sten som får hela maskineriet att haverera. Gårdagens kommentar när jag åt mitt mellanmål när jag jobbade skapade panik i mitt huvud. "Äter du nu igen?"
Han har ju rätt! Här sitter jag och gluffsar i mig IGEN. Jag behöver inte det här. Vilket svullo jag är som bara trycker i mig mat hela tiden. Usch, vad äcklig jag är!!
Kvällen hemma slutade inte på topp. Tårar, ångest och panik. Somnade till slut av utmattning i mammas säng.
Egentligen ska jag inte ta åt mig utan bara strunta i vad personen i fråga sa. Men när tankarna bara maler på i huvudet så försvinner förnuftet. Jag måste lära mig att hantera dessa situationer men ibland är det svårt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Var det någon som sa så till dig? Okänsligt!

2009-07-26 @ 08:52:22
Postat av: Karin

Blä, sånt kan (kan? alltid!) bli så katastrofalt fel. Frågan är bara hur man fångar upp sig själv efteråt.

2009-07-26 @ 09:13:38
URL: http://karincicilia.blogg.se/
Postat av: Anonym

läs gärna om min kamp. kram<3

2009-07-26 @ 11:58:22
URL: http://iin.blogg.se/
Postat av: lena

ja "dåliga" kommentarer är inget vidare.. men samtidigt så är människor så klumpiga i sitt sätt att uttrycka sig.. Var säkert inte alls menat.. o du vet eg innerst inne att du behöver o ska äta det där mellanmålet. Spelar eg inte nån roll vad alla andra tycker för du vet varför du ska o måste göra det.. Men jag vet oxå hur tankar, ord o känslor slåss i huvudet på en. är själv där just nu där jag vill tillbaka till det gamla o skita i maten o tappa några kilo.. dumt? ja som fan.. men suget e enormt stort... stor kram på dig

2009-07-27 @ 10:16:18
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se
Postat av: lena

Tusen tack.. va glad jag blev..

ja det är bara att kämpa på vad har man för val liksom.. hoppas att du får en bra dag.. kram

2009-07-28 @ 11:12:31
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0