Fredagsmys

Haha, jag tänker bara på den där OLW-reklamen när jag hör ordet fredagsmys. Men det stämmer ju egentligen in rätt så bra. Man firar slutet på jobbveckan på fredagskvällen, festar till det lite extra med kanske lite tacos och möjligtvis ett glas vin därtill. För grillväder är det banne mig inte idag! Jag lider verkligen med de som tar studenten idag i detta väder! Det är ju så tråkigt för man blir ju ganska beroende på att det i alla fall är uppehåll. Hur mysigt är det att åka traktorvagn i spöregn? Och inte tala om hur kallt det blir i den vita, nyinköpta studentklänningen som (troligtvis) blir genomskinlig.
Men bor man i detta avlånga land så får man räkna med att man får göra sig osams med vädergudarna rätt så ofta.
När jag ändå är inne på det här med studenttemat så kan jag passa på att nämna att i morgonkväll ska vi ha återträff med klassen. Då är det exakt ett år sedan vi tog studenten. Det var Fredagen den 13:e. Men inga större missöde ägde rum som tur var:) Ska blir kul att träffa alla igen!

Denna dag har gått förvånansvärt bra. Energin som inte fanns igår har idag utspelat sig i en slags överskottenergi. Jag har bakat, städat vidare i mina garderober, hjälpt farmor och städa, varit på apoteket, varit uppe hos hästen och handlat på konsum (då mamma var barnvakt hemma hos Alvin, brorssonen) och dagen är inte slut än!
Syster yster med barnen kommer hem hit ikväll. De åker från Uppsala klockan 18 för att slippa den hemska rusningstrafiken i Stockholm. Det ska bli jättekul att träffa dem! De kommer hem för att min minsta brorsson Noa ska döpas i helgen. 

Nu ska jag greja vidare i mitt rum, som nu äntligen snart är färdigt! Kanske att jag bjuder på några bilder senare ikväll. Det beror lite på hur pass klart det hinner att bli.

Ha en mysig fredag:)

Kommentarer
Postat av: Karin

Hata dåliga dagar, ÄLSKA bra dagar! ^_^

2009-06-12 @ 21:21:00
URL: http://karincicilia.blogg.se/
Postat av: Molly

tittar in och önskar dig en fortsatt bra helg :) kram

2009-06-13 @ 20:59:39
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: J

Lördagsmys är inte dumt det heller ;-)

2009-06-13 @ 22:49:31
URL: http://ettbraliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0