Jag vill inte

Vägning idag..jag vill inte åka dit och ställa mig på den där dumma vågen. Jag kommer få panik för jag känner mig gigantisk idag. Om jag får bestämma (eller sjukdomen snarare) så vill jag ligga kvar i sängen med mitt sköna täcke över huvudet och gömma mig ifrån denna dag. Jag är inte riktigt kompis med min kropp för tillfället. Jag litar inte på den längre. Den bara suger åt sig allt och sätter sig på obekväma ställen. Enligt utomstående är det bara "inbillning" men hur förklarar de den äckliga känslan jag har? Usch, jag vill inte väga mig idag, jag pallar inte att se siffrorna.

Igår var jag inte i Motala på LPC. Jag trot min behandlare hade något emot mig. För igår fick jag den största portion jag någonson har sett av ris och köttfärssås. Ångesten kom innan jag hann börja tugga. Denna stora portion gjorde att mina tankar direkt gick över till hur jag skulle kompensera detta hemma sen.
"om jag hoppar över resten av måltiderna och dryckerna och tar en liten promenad så borde det gå bra..."
Ja, jag hade en jävlig eftermiddag igår.

Nu måste jag borsta tänderna och klä på mig. Jag ber om ursäkt för de stora bokstäverna med fet stil. Jag har försökt ändra men det går inte...Bokstäverna kanske sympatiserar med hur jag känner mig. Stor och fet...

Kram


Kommentarer
Postat av: Karin

Komsikt, för om bokstäverna skulle reflektera ditt utseende så skulle jag säga att du är lång och smal, för just nu är det en lång spalt till vänster med pyttiga bokstäver. Och det är nog sant också, seru. Det "ingår" ju på något sett med skev självbild, att man ser mer hemskt än vad som egentligen finns. Men jag tänker också lite så, att om det nu känns så jävla hemskt, hur kan det inte vara sant? Det är då man får stänga av tankarna och göra något annat.

Massa kram.

2009-06-17 @ 12:16:44
URL: http://karincicilia.blogg.se/
Postat av: Molly

hej lina!

okej, jag och festivaldatum alltså :) jag lär mig aldrig i vilken ordning alla dessa festivaler är :) att det är gatufest i s-vall nästa helg/vecka vet jag och den ska jag kanske åka på :)



i övrigt denna sommar ska jag åka till gbg, sthlm och kanske även till gränna :) ska inhandla müslin du tipsade mig om :p



hoppas att din dag har varit bra och att vägningen gick bra :) ta hand om dig lina! kramkram

2009-06-17 @ 15:06:11
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Lena

Ja vi e hemskt lika faktiskt.. konstigt de där.. Jag tycker att du e jätteduktig som kämpar på som du gör.. hur gick det idag? jag hade gått upp 0.4, bättre än ner antar jag..

Jag vill stötta dig på din resa o jag tror att vi kan ha nytta av varandra om du vill det???

Kram på dig min vän...

2009-06-17 @ 15:11:15
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0