Märkligt

Ibland är allt så märkligt... Det visade sig att de stora och feta bokstäverna blev små i kursiv stil, staplade till vänster. Likaså vågen. Till min besvikelse visade den minus. För jag vill inte ner till helvetet igen. Nu när jag sakta men säkert äntligen börjar komma ut ur min bubbla. Anledningen till viktnedgången beror på för mycket fysisk aktivitet. Jag har ju burit garderober och fart omkring rätt så mycket i samband med lite fusk med näringsdryckerna.
Jag som var helt ÖVERTYGAD om att jag hade gått upp massor i vikt. Hur fasen kan en känsla vara så stark att den är helt missvisande mot verkligheten? Ytterligare ett bevis på hur sjudomen manipulerar mig...
Mammas kommentar "Är du nöjd nu?" gjorde inte denna motgång lättare direkt. Tårarna rann ner för kinden. Men jag får ändå förstå hennes frustration. Det är inte lätt för henne heller. Självklart måste hon få ventilera sina känslor också. Jag är också arg och besviken. Men det är bara att ta nya tag.

Gårdagen gick annars jättebra! Vi grejade lite i trädgården på förmiddagen. Pappa trimmade slänten och jag och mamma samlade upp gräset. Jag tycker att gräs luktar så fantastiskt gott! Det luktar sommar.
Sen åkte vi in en snabbis och handlade. Jag passade på att smita in på Intersport där jag investerade i en sovsäck. Eftersom jag kommer att behöva den när jag åker till Öland i morgon och sen när jag ska till Hultsfred så är det lika bra att ha en rejäl och skön sovsäck.
Klockan två hade jag möte med försäkringskassan angående min sjukskrivning. Jag vill sätta igång jobba igen och ska börja arbetsträna. Mitt ombud frågade en massa frågor och förklarade hur det gick till med antal timmar, sjukpenning osv..Jag hoppas innerligt att de skyndar på hela processen så att jag få komma igång snart! Rastlösheten kryper under skinnet på mig.

Kvällen spenderade jag tillsammans med Johanna som har kommit hem nu från Växsjö där hon pluggar i vanliga fall. Vi tittade på hoppträningen på terrängbanan innan vi åkte till stallet eftersom jag hade insläppet. När jag körde hem Johanna åkte vi rally i min gröna SAAB på grusvägen. Haha, som på den gamla goda tiden:)

I morgon är det midsommar. Vi påbörjar på färd mot Öland tidigt. Klockan sex är den avsatta tiden. Idag ska jag besöka systemet tillsammans med alla andra. Packa väskan med diverse saker vi behöver för ett lyckat midsommarfirande. Dvs, regnkläder, alokohol och musik;)

Hoppas att ni har en mysig (regnig men dock typisk svensk) midsommar! Kram på er!

Se hela bilden

Kommentarer
Postat av: Lena

Hoppas att du får en fin midsommar.. kram

2009-06-18 @ 10:51:09
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se
Postat av: Maria

Ja! Sovsäck då blir det masken! hahaha

2009-06-18 @ 13:10:50
Postat av: enmamma

Hoppas du får en fin midsommar du med. Kram!

2009-06-18 @ 18:42:32
URL: http://enmamma.blogg.se/
Postat av: J

Ge inte upp! Du kommer att bli frisk!



Sv: Vi ska snart börja gå på visningar, men ska ha ihop lite mer pengar först.



Glad midsommar på dig!

2009-06-18 @ 20:31:25
URL: http://ettbraliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0