Min kropp lyder mig inte!

Jag gick och la mig 22.00 igår kväll (ja, så exakt på minuten eftersom jag alltid brukar somna lagom till nyheterna). Vaknar idag med träningsvärk (?) eller snarare kramp i hela kroppen. Främst i min högra tummuskel, hur detta nu kan vara möjligt. Armarna känns tunga och hänger bara där helt orkeslösa, ögonen borde behövas hållas upp med hjälp av tändstickor, benen viker sig när jag går och huvudet är som tuggummi. Jag tror jag är trött, men HUR sjutton då? Jag har sovit mina 8 timmar, inte motionerat mer än vad jag brukar, och har pillat i mig det jag ska (nästan). Jag hatar att inte vara pigg och energisk. Känner mig lat då...

Hur som helst. Vägningen idag gick bra. Tror jag. Inte neråt i alla fall. 2 hg upp. Tror nog att förra veckans resultat har hängt över mig som ett svart litet åskmoln hela veckan. Det har varit riktigt tufft och jag har fått ta många strider med henne. Jag anser att huvudsaken är att vikten inte går ner, men den SKA ju faktiskt upp. Vem har vunnit nu? Är det jag eller är det hon?

Det börja närma sig lunch så jag ska väl ta och förbereda mig för käk. Känns som om läget är ganska lugnt ändå. Inte ångest just nu i alla fall. Hoppas att det håller i sig även under och efter måltiden. Idag orkar jag inte kriga med henne. Idag är både huvudet och kroppen trött.

Kommentarer
Postat av: Karin

Kanske var du spänd inför idag, och nu när det är över så vill kroppen vila. Ibland inbillar jag mig att jag inte är spänd, men när jag sen märker hur jag slappnar av och hur tröttheten kommer så finns det liksom ingen mer rationell förklaring än att jag ansamlat dold oro inför något.

Hoppas du slapp ta fram svärd och kriga.

2009-06-10 @ 19:34:56
URL: http://karincicilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0