Så tokigt det blev

Jag hade varit igång hela dagen igår. Var iväg på hästtävling och kom inte hem förrän ganska sent. Gjorde i ordning min rykande kopp med härligt te och smörgås (tyvärr utan smör, denna gång. Skärpning Lina!) och tillhörande näringsdryck. Satte mig i soffan och slötittade lite på Talang 2009. Hämtade sedan den bärbara datorn för att skriva av mig lite på bloggen och kika runt lite. Jag somnade med datorn i knät!! I sittande ställning likt en Buddhafigur. Kan inte annat än att säga att det är typiskt mig. Jag kan speeda på i högsta tempo utan att känna av en enda tillstymelse av trötthet eller någon annan "negativ" känsla för att sedan somna på stört. För mig har en del känslor alltid varit negativt laddade. Exempelvis känslor som; Trötthet, hunger och ledsamhet. Dessa känslor kopplade jag liksom bort på något lustigt vänster under flera års tid. När man fick artighetsfrågan inne på konsum "hur är det?" så kom frasen "jag mår super!!" automatiskt inlärt med ett så kallat leende på läpparna. Det var ett jättesmidigt sätt att intala sig själv om att allt verkligen var bra. För varför säga sanningen och reda ut dessa "negativa" känslor när man smidigt kan strunta i dem? Jo, idag kan jag med facit i hand säga vad som händer om man lägger locket på under allt för lång tid. Jag blev avtrubbad och instängd. Rädd för att vara med vänner då jag hela tiden fick anstränga mig för att kunna vara social och inta rollen som den alltid glada, spralliga Lina. Men jag drog mig även undan för att ha kontrollen. Eller rättare sagt lyssna på henne i min ensamhet för att inte bli störd av det normala, verkliga livet.
Nu kan jag säga att det är har skett en rejäl förändring kring detta. Jag tillåter mig själv att vara trött, att tacka nej och avstå från de saker som jag egentligen inte orkar med och så tillåter jag mig att vara mer öppen och ärlig. Mår jag inte bra en dag så säger jag det. Och omgivningen uppskattar faktiskt det, tro det eller ej! Då behöver jag inte bli chockad av dagens alla känslor som förr vällde över mig senare på kvällen utan anledning (?)
Jag har börjat lära mig att lyssna på mina känslor...Den gamla Lina börjar sakta men säkert komma tillbaka!



Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Lena

gud va skönt att läsa.. gamla lina kommer tillbaka... tjoho.... kram

2009-06-06 @ 15:44:20
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Identitetskriser och matproblem går hand i hand ;-)



Ja du, det här med släktingar som ska truga är aldrig kul. När jag var yngre blev jag skitprovocerad när det nästan kändes som att man fick tårtan nerkörd i halsen utan att ens hinna känna smaken (min hat-tårta var sån där gräddtårta med frukt i ett gelélager :-S). Man ska inte behöva äta för någon annans skull än sin egen. Dock så tycker jag att man ska äta tårta o dyl för sin egen skull -det är ju så gott! Igår tog jag en "fransk våffla", ett vaniljhjärta och av tårtorna valde jag klassisk prinsesstårta, mycket godare när man väljer själv :-D.



Jobba på med smöret! Fett är ju guld för både in och utsida, vet du! Haha. Jag hade sån smörskräck förut, men INGET hände med vikten när jag började smöra!! Jo förresten, jag gick ner litegrann första veckan hur otroligt det än jag låta, men så funkar våra kroppar...sen stabiliserade det sig och jag började känna hunger och mättnad igen - fina grejer :-P



Jag träffade R när jag var friskförklarad, men som sagt: Jag är inte 100% frisk än, kontrollbehov och ångest kommer då och då. Jobbar med det och det är klart att det underlättar att ha en karl som bryr sig om en och säger att man är fin. Det förtjänar alla.



Kram!

2009-06-07 @ 22:16:33
Postat av: J

Haha.. Det var jag som skrev inlägget om trugande släktingar etc. :-) Kram

2009-06-08 @ 07:57:59
URL: http://ettbraliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0