Back on track

Nu är jag äntligen tillbaka på banan igen. Usch, vad jag har mått dåligt. Allt började i måndagsnatt då jag vaknade av att jag hade skitont i magen och var tvungen att springa till toan. Jag hade världens smärta i magen och mådde illa samtidigt. Ingen härlig kombination..:(
Jag låg i sängen hela måndagen. Magen var spänd och uppblåst. Tisdagen var lite bättre. Eller så förträngde jag nog smärtan bara för att det var LPC-träff. Onsdagen var ännu värre än måndagen och jag trodde ett tag att jag hade fått tarmvred eller nått. Torsdagen började okej men på eftermiddagen/kvällen var den likadan igen.
En läkare fick komma och känna på magen. Hon trodde inte att det var något allvarligt utan att det var ett magvirus eller nått. Hon ordinerade medicin som skulle göra det lite bättre. Vilket det tack och lov blev! Fradagen fungerade bra likaså idag. Hoppas att det är bra nu.
Så det är därför jag inte har skrivit här under veckan.

Nog om min mage. Jag var hemma på permiss i torsdags en sväng. Ida kom o hämtade mig så åkte vi till Liljeholmen där hon har sina hästar uppstallade. Tittade på hennes ursöta fölunge som hon hämtade hem tidigare i veckan. Det var skönt att komma ut i en normal miljö och få vara utomhus med hästarna.
Var hemma inatt. Jag vill bara bli utskriven nu. Allt känns så bra hemma och fungerar hur bra som helst. Hatar att jag inte vet någonting om hur länge jag ska behöva vara här. Jag ska banne mig ställa läkaren mot väggen på fredag.
Hälsade på mormor och morfar igår och tog en fika. Jag och mamma hade varit en sväng på stan i Tranås och kikat lite i affärer.
Kvällen spenderades hemma framför Let's Dance. Gött att Elisabeth åkte ut! Även fast hon är riktigt cool så var det faktiskt hennes tur att lämna ifrån sig dansskorna.
Jag somnade i soffan (som förra gången). Sov i min sköna säng och vaknade utvilad och glad. Satte på kaffet och väckte päronen som låg och slumrade så gott. De tycker nog att jag väcker dom alldeles för tidit. Jag kan ju inte rå för att jag vaknar när solen går upp. Eller hur?
Hann åka upp till Otto på förmiddagen. Pysslade om honom och gav honom mängder med pussar och äpplen.
Nina och Noa var hemma när jag kom tillbaka från stallet. Åh, vad liten han är. Och SÅÅ söt!

Nu är jag på avdelningen igen. Gud vad segt tiden går här! Hemma säger det bara svisch. Jaja..Ikväll blir det melodifestivalen för hela slanten. Jag vet inte vem/vilka jag håller på. Det känns som om det kvittar vem som vinner för alla länder röstar ju i alla fall bara på sina grannländer i finalen. Fast det ju ju uppenbarligen vi i Norden också;)


En väldigt stolt faster

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0