En helg att minnas

Jag har haft världens bästa permission! Allt har bara flytit på. Bara roliga, mysiga och underbara saker. Först åkte vi till Linköping där vi hittade en affär som hette Epok som sålde inredningsprylar. Jag skulle kunna köpa hela affären. Men min plånbok räddade mig från denna problematik;) Det blev i alla fall muffinsformar med blommotiv på och en sten med texten "Carpe Diem" ingraverad. Det mottot betyder väldigt mycket för mig..
Sedan köpte jag trosor och strumpor på Lindex, sånt som alltid går åt. Tebladet är en annan affär som vi hann smita in en sväng på. Köpte saffranskorpor, ekologisk choklad med mango/chili smak och två kryddor.
Efter denna shoppoholichysteri var pappas tålamod lika med noll så då gick vi till Linds Café där jag tog kaffe med näringsdryck och mamma o pappa käka lunch. (Jag hade ju redan avklarat min innan de hämtade mig)
Och sen blev det bio. Och vilken film! Jag är så imponerad av den att jag skulle kunna gå på den hundra gånger bara för att gynna alla dessa duktiga skådespelare och den begåvade regissör som har lyckats få ihop det så bra. Jag kan knappt vänta på de andra två som är kvar. Nu har man verkligen något att se fram emot!

Efter bion blev det middag på restaurang. Jag åt något så ljuvligt som halstrad forellfilé med hummerstuvad murkelsås, sparris och saffransris. Åhh, jag hade glömt bort hur gott mat kan smaka. Jag njöt av varenda tugga! Anorexin vågade inte ens knacka på dörren för då skulle jag ha boxat ner den dumma häxan ordentligt!
Kvällen avslutades med hemmamys framför tv:n som visade melodifestivalen med brasan sprakandes som fyllde tvrummet med värme.
Lina somnade i soffan men gick och la sig i sängen och somnade gott. Vaknade utvilad i morse av fågelkvitter. Jag gick upp och dukade fram frukost.

Nu sitter jag här i mitt rum i Motala igen. Men det gör ingenting. För jag VET att min vistelse här blir bara kortare och kortare för varje dag som går. Tålamod bara...

En lyckad hemmavisit helt enkelt:)


Stenen som ligger bredvid min säng

Kommentarer
Postat av: Johanna

vilken underbar helg du har haft de tjejen, jag har hört att "män som hatar kvinnor" ska vara riktigt bra, måste också ta och se den, känns som alla har sätt den utan jag, efter som man är...!tycker de är så skönt att du får åka hem oftare nu.. så som du har kämpat är du verkligen värd de :D vi hörs tjejen min

tänker på dig varje dag



kramar

2009-03-11 @ 20:57:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0