Framsteg

Idag är jag glad! Mötet med läkaren gick bra. Jag ska få komma hem i morgon efter lunchen och får stanna hemma TVÅ NÄTTER och vara tillbaka på avdelningen till måndag lunch. Jag är så lycklig att det bubblar i hela kroppen! Jag ska verkligen se till att det går bra hemma så jag kan komma härifrån nån gång.

Det har varit en tuff dag för Mette. Hon har det väldigt jobbigt med vikten och hennes läkare förstår henne inte. Jag önskar att det fanns något jag kunde göra för henne, mer än att stötta och peppa henne. Ibland önskar jag att jag kunde trolla. För då skulle jag trolla bort alla jävliga tankar och all ångest. Men på ett sätt så tror jag att man behöver ha ångest och lite motgångar för att bli frisk. Det finns ingen genväg bort från sjukdomen. När man tar striderna mot anorexin så blir den så småningom mindre och mindre påtaglig. När allt känns hopplöst och jobbigt gäller det att fokusera på det positiva som finns i livet. I livet utan anorexin.

Har pusslat lite idag. Nu har jag bara himlen kvar med en massa moln. Jag tog en välbehövlig paus nu innan jag tappar tålamodet helt och kastar hela pusslet i golvet. Då har jag ju lagt ner en massa tid i onödan.

Idag har jag inte varit ute något alla. Men det har varit rörigt här idag med ronder och möten. För mig gör det inte så mycket. Fick ju min beskärda del av luft igår och sen så kommer jag ju hem i morgon!! Min kära bror kommer och hämtar mig vid halv ett eftersom mamma är i Uppsala där hon är barnvakt åt Julia och Max, och pappa jobbar.

Fredag. Jag är partysugen faktiskt. Eller snarare danssugen;) Det var ett tag sen jag härjade omkring på krogen. Lina har blivit nykterist och en torrboll...Men jag är helt övertygad om att jag kommer ta igen det sen;)
Får nöja mig med de som dansar ikväll på Let's Dance. Vem vet, kanske lyckas jag ragga upp nån patient till lite salsa eller varför inte lite bugg?

Ha en mysig fredagkväll

Kommentarer
Postat av: Maria, snart hemma :)

Ditt rykte om vildaste dansaren har inte dött.. men man kan ju inte vara på topp jämt (det skulle ta fööör mycket energi) Ser fram emot när vi ska röja golvet igen.. puss

2009-03-21 @ 08:48:14
Postat av: Jonna

Ja herregud vad kul det kommer bli när vi röjer dansgolven igen!!! :D

Skönt att höra att du är peppe på det igen Lina! You are the one who dances the night away ;)

2009-04-02 @ 09:30:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0