Frisk luft

Idag har jag verkligen fått frisk luft! Har varit ute och åkt i rullstolen 2 gånger. Lite lyx nästan;) Det blåser lite ute men det gör mig ingenting.
Torsdag idag. Vägning. Lite upp visade vågen. Jag blir lite besviken då jag verkligen har gjort stora framsteg de senaste dagarna. Jag har bl.a tagit mer mat än vad jag behöver ta, för att det var gott helt enkelt. Jag har ätit en del saker utöver mitt matschema. Men på ett sätt så visar det att kroppen tar lång tid på sig att läka. Just nu vill jag att det ska visas på vågen hur bra jag mår i huvudet. För siffror verkar ju bara vara det som avgör vad läkaren ska tycka. På tal om läkaren så ska jag träffa honom i morgon. Jag ska stå på mig och få ganska många betydelsefulla meningar sagda. Jag ska kräva fler och längre permissioner.

Det är så otroligt hur mycket längre dagarna är nu! Det är ju ljust ute till klockan 18. Våren är på gång! Den enda nackdelen är att solen även går upp tidigare vilket innebär att jag vaknar då eftersom min kropp reagerar på solljuset. Om man skulle vara hemma så skulle jag få mycket gjort men nu kan man bara ligga och vänta på att frukosten ska serveras klockan 8.

Annars så har det varit en lugn dag. Har löst korsord och kikat lite på olika utbildningar. Hittade några som jag inte visste om. Däribland djursjuksköterska som verkar intressant. Men jag måste läsa kursinnehållet lite mer för att få en bättre uppfattning om utbildningen men den verkar som om det vore något för mig:)

Kollade på rent hus igår. Jag höll på att få kväljningar! Det är helt otroligt hur man kan lyckas med att skita ner så mycket och sen STÅ UT med att leva i det. Lyckligvis så blev det ju bra till sist. Han fick ju till och med en friggebod som han kan fylla med ännu mer skit.

Beställde nyss kort till framkallning. Sen när korten kommer kan jag scrapbooka hur mycket jag vill! En sysselsättning som jag kan hålla på med i timmar...Har pysslat lite med det idag med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0