Lugn söndag

Har sovit väldigt djupt inatt. Vaknade med huvudvärk och det brukar jag göra när jag har sovit tungt. Lyckligtvis så försvann den så fort jag steg upp från sängen. Magen och jag har blivit sams. Det smakade bra med frukost och magen till och med kurrade lite när jag kände kaffedoften:) Frukostmänniska som jag är...

Såg melodifestivalen igår. (Såklart!) Tyckte det var helt rätt låt som vann. Jag bara älskar låten! Får gåshud när hon sjunger. Det är riktigt coolt hur hon har "poppat upp" en operalåt på det viset. Sen kan jag tycka att hon låter lite som en transvestit när hon sjunger de lägre tonerna. Men vad sjutton, har vi skickat ner Roger Pontare så kan vi nog skicka ner vem som helst, haha! Tror faktiskt att Ryssland verkligen kan gilla vårat bidrag i år. De brukar väl föredra klassik musik?

Jag har pratat mycket med Mette idag. Hon har det väldigt tufft just nu. Ibland känns det som om prata till en vägg men man måste störa sjukdomen genom att tjata och förklara extra många gånger.
För att få bort alla dumma tankar så har vi ägnat dagen åt pussel på 500 bitar. Det är färdigt nu. Måste säga att vi är ett riktigt bra team ihop.

Var ute en sväng alldeles nyss. Fick reda på när jag kom tillbaka att mamma hade ringt. Typiskt. Men hon skulle ringa sen igen.
Inatt drömde jag att jag var på hästtävling. Ida och Lars Nilsson var med. De slängde upp mig på en oinriden unghäst som jag skulle hoppa med. Det gick bra men sadeln var inte fastspänd ordentligt så jag åkte runt. Déja vu kanske? Med tanke på att jag ramlade av Otto p.g.a att sadeln åkte runt. Jag och mina drömmar alltså...

Nu kikar minsann solen fram ser jag! Nu som först, när jag redan har varit ute. Hm, får ta mig ett allvarligt snack med de där vädergudarna tror jag.
Ikväll blir det kanske Beck. Eller om jag går o lägger mig tidigt. Det är så jobbigt med att nyheterna ska vara mitt i filmen.

Hur har er helg varit?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0