Min morgon

Sovit skit inatt. IGEN! Jävla Berit alltså. Vaknar vid 4 av att hon har kissat på sig (för andra gången på mindre än en vecka) och det luktar bedrövligt. Förbannad går jag upp och säger till nattpersonalen som säger att de ska fixa det.
Halv sex väcker hon mig igen och bokstavligen skriker rakt ut och undrar vad klockan är. Jag är inte bitter av mig, men jag är banne mig inte rolig när min nattsömn blir störd...

Som om detta uppvaknande inte var nog så överraskas jag med vägning, puls och blodtryck. Det såg nog bra ut tror jag. Vikten var oförändrad sen sist. Jag blir inte så orolig ändå. Jag gick ju trots allt upp 1 kg förra veckan. Snittet är ju att man bör gå upp 0,5kg i veckan. Det jämnar ut sig. Kroppen är ju ganska oförutsägbar ibland.

Sen kom Bibbi hit, min underbara sjukgymnast. Det var skönt men jag hade lite svårt att riktigt slappna av idag. Hade många tankar som for runt. Framförallt om hästen. Ida sa att han var halt igår. Klump i magen...Hon trodde inte det var något allvarligt. Hon är påväg upp till honom nu fick jag ett sms om. Kan inte helt koppla bort det. Oron hänger i luften.

Har löst korsord och läst ut en bok till. Boken var mycket bra. Lite seg i början bara.
Jag och Mette lade färdigt pusslet snabbt igår, proffs som vi är. Tyvärr fattades två bitar... Jag har ett pussel hemma som jag har börjat på som föreställer Marilyn Monroe. Har en bild på det som jag lägger upp här.

I morgon kommer jag hem en sväng! :) Längtar dit. Jag hoppas att mitt avstämmningsmöte går bra på fredag. Då beslutas det om jag får sova hemma en natt i helgen. Men jag tror nog att får det.

Hoppsan hejsan vad tiden går! Dax för fika. Mmm, vad jag längtar till kaffe! Dock inte drycken, men den slinker ner tillsammans med kaffet.

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag vet :P Kissa lite i hennes säng så gör hon nog aldrig om det att kiss apå sig ;)

2009-03-05 @ 22:17:24
URL: http://fridasorman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0