När är man frisk?

Ja, den frågan skulle jag gärna vilja ha svar på. Är det en speciell vikt/BMI som behövs uppnås? Blir man någonsin helt frisk?
Ibland kan jag känna att jag är frisk. Som idag till exempel. Hittills så har inga jobbiga tjockkänslor eller ångest pinat mig idag. Kanske är det bara en ren tillfällighet, vem vet. Det som jag vet är att såhär bra har jag inte mått på väldigt länge. Jag ser framåt mot en ljus framtid. Jag är redo på livet igen.
Dock vet jag att jag har ganska många kilon kvar till min så kallade "målvikt". Men jag behöver ju inte vara inlagd tills jag når den. Men vad krävs för att jag ska bli utskriven? Jag kan ärligt erkänna att jag behöver lite mer tid här, men jag känner allt mer och mer att jag kan fixa resten hemma. Jag har bestämt mig och har lämnat sjukdomen i den bemärkelsen att anorexin inte längre har kontrollen.
Helt frisk...Nja, jag tror nog att ordet frisk kan tolkas på olika sätt. Tankarna kommer nog alltid att finnas kvar någonstans i bakhuvudet i resten av mitt liv. Ungefär som ett ärr som aldrig försvinner. Däremot så kan man lära sig att hantera tankarna så att de inte tar över igen.

Ja ja, nog med filosofi för idag. Bara lite tankar och funderingar såhär på tisdagseftermiddagen. Har varit uppe på LPC idag. Det var skönt med bollmassage idag. Jag och Mette får ju inte göra det på varandra längre på rummet. För att "patienter ska inte behandla patienter" Så himla larvigt tycker jag. Blir nästan förbannad. Vad gör det om massagen är en metod som vi båda känner fungerar när det är jobbigt? Tjurig jävla makthieraki...

Läste ut Stieg Larssons sista bok igår. Det var nästan så att jag grät i slutet bara för att det inte finns någon uppföljare. Att karaktärer som Lisbeth Salander och Mikael Blomqvist bara ska försvinna ur mitt liv. För gott.
Jag får hålla tummarna för att filmen är bra. Är det någon som har sett den än?
Sen började med en ny bok som heter  "genom helvetet" skriven av Tina Nordlund, fotbollsspelaren. Den handlar om hennes kamp mot anorexin. Har kommit halvvägs och den verkar intressant.

Nu ska jag och Mette gå och lägga ett pussel.

Kommentarer
Postat av: Malin

Glad att höra att du mår bättre :)

Filmen är skitbra! Längtar efter dig.

2009-03-04 @ 01:01:05
Postat av: malin hektor

Hej Lina!

Jag har inte läst böckerna men filmen var mycket spännande och välgjord men pappa sa efteråt att de tagit bort och ändrat lite på storyn men han tyckte det var till det bättre, så det ska bli kul att höra vad du tycker. Kämpa på! kram

2009-03-04 @ 19:41:45
Postat av: ella

filmen är underbar.. :D

2009-03-05 @ 18:38:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0