Ni släcker väl?

Ikväll så ska vi här hemma i alla fall släcka ner allt under en timme. Jag och pappa ska iväg och handla ljus som vi ska tända. Varför inte passa på att ha en mysig hemmakväll när man samtidigt gör något för miljön?

Mötet igår gick bra. Pappa följde med och jag tror ärligt talat att han blev positivt överraskad. Det var nog viktigt att han fick se andra pappor som var där. Detta var bara en introduktion, det är på tisdag som det hela drar igång. Det kommer totalt vara tio kursdagar utspridda under hela året. De fyra första gångerna kommer att vara intensivast, tisdag-fredag nästa vecka. Jag ser fram emot det och tror att jag kommer lära mig mycket.

Igårkväll blev det tacos framför tv:n. En lugn kväll som avslutades relativt tidigt till följd av denna morgon som börjades ohyffsat tidigt. Närmare bestämt 06.10. Jag kan inte rå för det. Jag vaknar helt utvilad till fågelkvitter, varför ligga kvar då när mina smaklökar suktar efter rykande hett kaffe?

Förmiddagen ser ut som följande: Efter mellis så drar jag och pappa iväg och shoppar. Japp, ni läste rätt. Pappa ska shoppa tillsammans med moi. Bland annat ska vi beställa mina tapeter och om hans tålamod tillåter så vill jag springa in på Mollys Hus. En helt underbar affär som jag kan gå i hur länge som helst:)
Sen blir det lunch och pyssel med mitt rum. Ska ta ner lister och röja lite.
Hästen ska självklart få sig ett besök. Jag pussa och borsta på honom JÄTTELÄNGE! Jag drömde faktiskt om honom inatt. Jag drömde att jag hopptränade barbacka och att tyglarna gick av. Ida fick springa och hämta ett nytt par och sen så hoppade jag vidare. Undra vad denna dröm betyder? Det skulle vara spännande och träffa en drömtydare någon gång. Den personen skulle nog ha väldigt roligt åt att analysera alla mina knäppa drömmar. Då lär jag definitivt inte få komma hem ifrån avdelningen, haha!

Ha en underbar helg allihopa! Kram på er

Kommentarer
Postat av: enmamma

Spännande och kul att gå på tapetjakt och fixa ditt rum. Önskar dig en fin lördag. Kram på dig!

2009-03-28 @ 10:29:07
URL: http://enmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0