2 månader

Idag har jag varit här i exakt 2 månader. Shit, vilken lång tid! Men nu vill jag komma hem. Är färdig här nu känner jag. Jag träffar läkaren på fredag. Då ska jag verkligen säga vad jag tycker och tänker!

Har sovit bra inatt. Vaknade av att "Pelledutt" kom och kikade in 2 gånger runt 5, halv 6 men jag lyckades somna om som tur var. "Pelledutt" är en rolig typ men ibland kan han vara väldigt påfrestande. Han kallas "pelledutt" då han duttar på allt och alla. Han dricker kopiösa mängder kaffe (värre än mig) och tar slut på alla servetter som finns på borden. Men jag tror att han skulle bli utskriven i morgon.

Idag fick jag min efterlängtade bollmassage. Hade stor nytta av avslappningsövningarna idag. Jag börjar verkligen komma underfund det här med mindfullness, att vara här och nu och kunna koncentrera sig på andningen. Det är helt otroligt vilken effekt det har.
Mamma kom förbi vid tiotiden. Vi hade ett möte uppe på LPC idag. Eller ett bedömningssamtal rätttare sagt. Vi ska vara med på en grej som heter multi-familjeterapi som sätter igång nästa vecka. Jag tror verkligen att det är nyttigt för både mig, mamma och pappa. Där träffar man andra familjer där man gör olika övningar ihop och delar med sig utav sina erfarenheter och stöttar varandra. Ett koncept som bara finns här i östergötlands län.

Just nu sitter jag här nyduschad och lyssnar på lite musik som jag fick av Mette. En massa goa låtar. En del som jag aldrig har hört förut som är kanonbra!
Idag har jag varit ute på en långsväng med Hans. Sen så satt vi en stund mot väggen och lapade i oss massa D-vitaminer. Jag blev fruktansvärt varm efter ett tag då jag bara har min tjocka vinterjacka här.

Ikväll har jag och Mette bestämt att vi ska titta på Rent Hus på fyran. Jag kan inte i mitt liv förstå hur en del människor kan leva i så skitiga och grisiga hus. Då behöver jag ju inte ha ångest över hur det ser ut i mitt rum. Att städa är ju inte prioritet ett när jag kommer hem direkt.

Ha en fortsatt trevlig kväll:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0