Söndag

Jag vaknade runt sju. Det var sådär varmt och skönt i sängen så att man inte vill kliva upp. Jag låg och drog mig en stund och bara njöt av att vara hemma. Sen gick jag och gjorde en mysig helgfrukost. Pappa sov eftersom han hade jobbat hela natten. Det var ganska skönt att äta frukost själv tillsammans med tidningen Lantliv. Kan inte beskriva känslan av ansvar. Jag tog rätt mängd frukost även fast jag hade möjligheten att fuska. Jag kan bara konstatera att jag VILL bli bra och det finns bara en väg dit, en väg som jag väljer att vandra.

Nu på förmiddagen så har jag tänkt att hitta något roligt recept på muffins. Jag är väldigt sugen på att baka. Köpte jättefina muffinformar för ett tag sen som jag vill inviga:) Har ni något gott tips på recept?
Kanske att jag lägger utnågon bild på resultatet, om det blir lyckat vill säga.

Idag fyller syster år! 32 bast. GRATTIS tjejen!! Ska slå henne en signal sen men jag vet ju inte om hon ligger och sover för tillfället. Hon får pasa på att ta sovmorgon när hon är barnfri. Mamma är ju i Uppsala och sitter barnvakt till busungarna. På tal om mamma så ringde hon förut för att se till att jag var vaken. Lille Max hade åkt på magsjuka. Stackaren...

Kollade på Robbinson igår. Jag tyckte det var bra förutom att deltagrna gnällde lite väl mycket, lite för tidigt. Jag förstår att det blir tufft efter ett par dagar men att tycka att "detta är det värsta jag varit med om" redan efter första natten. Vad har de förväntat sig? Semester på en strand med palmer?
Jag ska inte vara allt för kaxig för jag själv skulle aldrig klara av att vara med. Av den anledningen att jag skulle få panik av alla kryp, ormar och skorpioner.
Jag festade till det igår med lite glass, mörk choklad och passionsfrukt. Det smakade ljuvligt!

Nu ska jag leta recept. Ha ett bra avslut på denna veckan!

Kommentarer
Postat av: helena

Tack för din kommentar :)

Kul att du följt min blogg, jag hoppas verkligen att den kan bidra till att andra vågar släppa taget om sjukdomen.

För det friska är livet är så otroligt mycket mer värt och innehåller mer känslor än bara skuld och ångest.

KRAM

2009-03-22 @ 19:03:23
URL: http://conversion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0