Vårkänslor

Vilket härligt väder! Jag får vårkänslor i hela kroppen. Idag skulle det vara en perfekt dag på hästryggen. Jag längtar något så fruktansvärt efter ridningen. Det bara kliar i hela kroppen. Suget blev ju inte mindre efter igår när jag var och kollade på tordträningen. Om jag bara hade haft ridbyxor på mig så hade jag banne mig hoppat upp!

LPC idag. Jag gillar tisdagar då vi ses i gruppen. Det ger så mycket. Synd bara att det inte är längre...Men man får vara glad för de timmar som är. Jag, mamma o pappa ska på möte där i morgon. Vi ska vara med i något som heter MFT (alla jäkla förkortningar), som står för Multifamilje terapi. Där är det flera familjer som träffas och arbetar i olika grupper. Delar erfarenheter och tankar och gör även andra övningar. Det tror jag är jättenyttigt och lärorikt. För hela familjen blir ju drabbad när en familjemedlem är sjuk.

I morgon kommer även min sjukgymnast. Det ser jag fram emot. Sist så blev det inte så mycket då jag mådde så dåligt. (p.g.a. magen) Jag behöver lite bollmassage känner jag.
Jag var ute en sväng nyss med Mats. Vi tog en lite längre tur eftersom vädret var så fint. Jag njöt av varenda sekund ute i friheten. Snart kan jag vara ute själv utan rullstolen och hur länge jag vill:)

Igår när jag var hemma så grejade jag lite i mitt rum. Nu kan vi snart börja riva tapeter. Jag är så ivrig på att göra om i mitt rum. Nytt liv - nytt rum.
Jag har även rensat min garderob och slängt ALLA jeans. För jag vill inte ha kvar några som påminner mig om tiden innan. T.ex. känna SHIT! De här jeansen satt löst förut och nu kan jag inte ha dem! Jag har blivit fet!! Istället så ska jag köpa jeans som sitter lagom. Även om det kanske är samma storlek så vill jag börja om. Det kan jag faktiskt kosta på mig:)

Kommentarer
Postat av: Ella

Jag är stolt över dig! Du verkar må så bra.. Förändringen är stor! Försökte hälsa på dig igår.. Men du var hemma, vilket är toppen :) Längtar tills du kan komma och hälsa på i min och eriks lägenhet och vi kan sitta i soffan och umgås.. :) Ses snart älskling!

2009-03-17 @ 18:07:23
Postat av: Frida

Bra vännen =) Kanske kan komma upp i veckan och snacka lite??? Massa kramar

2009-03-17 @ 23:41:17
URL: http://fridasorman.blogg.se/
Postat av: enmamma

Tack för din kommentar. Nej här har de inte "Multifamiljeterapi" men ska bli spännande att följa dig här hur det är för jag antar att du kommer att skriva något om det här. Önskar dig en fortsatt fin onsdag. Kram!

2009-03-18 @ 14:09:31
URL: http://enmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0