En regnig onsdag

Jag låg avslagen hela dagen igår. Febrig, snorig och seg. Man känner sig väldigt ofräsh när man är sjuk. Jag åkte och hyrde en film för att pigga upp mig med. Det blev Rally Brudar. Hade tänkt se den på bio när den gick men det blev aldrig av. Tyckte den var riktigt rolig, precis min humor!
Är det inte konstigt att när man egentligen inte orkar göra särskilt mycket och är sängliggandes så kommer man minsann på miljoner saker man skulle vilja göra?!
På kvällen så tog jag mamma en liten promenad. Kände att jag behövde fylla mina lungor med ren syre. Parkerade sen i min goa sacosäck framför tv:n halvdöd med feberfrossa.

Känner mig inte mycket piggare idag men jag är så trött på att göra ingenting så jag tvingade mig upp ur sängliggande position och har precis städad av köket och ska nu ta en vals med snabeldragaren (dammsugaren) Måste sysselsätta mig med något annars blir jag galet rastlös, och vad passar inte bättre än att göra lite nytta så mamma blir glad när hon kommer hem ifrån jobbet?
Pratade nyss med Ida. Vi ska dra en film ikväll. Softa och snacka skit. Det blir perfekt:)

Måendet annars, förutom förkylningen (eller kan det vara svininfluensan?) Jodå, dagen igår var sisådär. Började bra och slutade bra. Däremellan mindre bra. Lite fusk och ganska mycket ångest blandat med jobbiga tjockkänslor. Sjukdomen passar på när jag är svag. Det blir något som jag får jobba vidare på. Ska ringa Gertrud sen på LPC. Var ju inte med på dagvården igår p.g.a febern, men vi skulle försöka träffas i morgon.

Nu ska jag snyta mig innan det sker en olycka på tangetbordet..

 Min näsa rinner :(

Kommentarer
Postat av: Lena

Hoppas att du mår bättre snart.. krya på dig.. kram

2009-05-06 @ 15:44:58
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se
Postat av: Jenny

Hej! Vilken fin blogg du har! Krya på dig ♥

2009-05-06 @ 15:49:21
URL: http://jennypennanstar.blogg.se/
Postat av: Anna

Akta tangentbordet och krya på dig! :D

2009-05-06 @ 15:58:39
URL: http://minportfolio.webblogg.se/
Postat av: Josse

Krya på dig gumman, vi ses snart!

2009-05-06 @ 18:03:29
URL: http://jossegoding.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0