En route

Sitter här med min lilla rosa dator i bilen och lyssnar på musik. Vi är påväg upp till Stockholm för att dra iväg med Birka paradise för att fira farmorn som fyller 80 samt min lilla systerdotter som fyller 3 år idag. Det ska bli skönt att komma iväg från vardagen under ett dygn. fast samtidigt är jag lite nervös. Vi ska tydligen äta buffé på båten ikväll. Och jag tycker buffé är jobbigt. Det kvittar hur lite eller hur mycket man äter så känns det som om man har ätit allt som finns på bordet. Även fast det brukar vara så att man pillar i sig för lite i jämförelse med en normalportion.
Begreppet normalportion är också väldigt svårt för mig. Jag har en lapp på kylen hemma som jag har fått av dietisten. Där det står exakt hur mycket man ska få i sig. Exempelvis 2 potatisar, 2-3 dl pasta, 6 köttbullar, 1,5 dl köttfärssås osv.. I slutändan så blir min så kallade "normalportion" ALLTID dubbelt så stor än vad den ska vara i mina ögon. För egentligen så är ju inte två små förskpotatisar likvärdiga med två vanliga potatisar som jag åt i förrgår. Men rent psykiskt så skulle jag aldrig äta mer än två potatisar oavsett storlek. Fem myror är fler än fyra elefanter. Något att jobba vidare på märker jag..

Hade vägning idag innan vi för iväg. Plus 2 hekto. Vet inte riktigt vad jag känner. Sjukdomen jublar medans jag är ganska tom känslomässigt. Vet inte om det är bra eller dåligt. Det kommer nog att komma ifatt mig ikväll. Hoppas inte att det kommer i samband med buffén. Då blir det nog för mycket på en gång.

Jag kommer verkligen göra allt för kämpa emot henne idag. Hon ska inte förstöra för mig. Jag vill bara kunna slappna av och ha det skönt.

Igår träffade jag mina underbara tjejer på Gusto. De lunchade och jag fikade. Tiden bara flög iväg. Jag har inte skrattat så mycket på länge:) Vid såna tillfällen känner jag mig levande igen. Tack för att ni finns! Känns skönt att midsommar är bestämd. ÖLAND here we come;)


Kommentarer
Postat av: Maria

JA!! Öland längtar efter er!!! Pussss

2009-05-19 @ 11:51:49
Postat av: Karin

Jo. Får väl liksom göra undantag några gånger i sommar. Försöka lura mig själv med saker som "idag är det midsommar, nu får du äta jordgubbar" eller "det här är en riktig myskväll: lördag, bra film, hemma hos fin kompis, nu får du äta lite fryst mango". Det ska nog gå bra!



Hoppas det går bra nu ikväll med buffen! Du kan!

Kramar till dig!

2009-05-19 @ 19:14:27
URL: http://karincicilia.blogg.se/
Postat av: Molly

hej lina!

hoppas att du har haft en bra dag :)

jag går inte i skola eller jobbar, jag är arbetslös, dvs. söker arbete. jag har dock sökt en del högskoleprogram inför hösten så jag hoppas att jag ska komma in på det jag vill :)

vad läser du? eller du kanske jobbar?:)

ha en finfin fortsättning på din kväll :)

kram

2009-05-19 @ 21:07:49
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0