God morgon!

Idag känner jag på mig att det kommer att bli en bra dag. Det brukar alltid fungera bra om frukosten blir smärtfri, dvs ångestfri, vilket den var idag! Sen så går det ju inte klaga när solen skiner ute heller:)

Har slarvat lite med uppdateringar på senaste tiden märker jag. Detta ska det bli ändring på. Men jag har inte haft något speciellt att tillföra. Det har jag nu!
Gårdagen gick i full fart. Åkte upp tidigt till hästen och red honom. Sen så var jag bjuden på lunch hemma hos Sara. Det var jättemysigt. Hon hade lagat till kycklingwok och ris vilket smakde gott. Det är tur att både jag och Sara är lite crazy i stark mat.
Sen så var det dags att fara upp till stallet igen, men denna gången skulle jag rida Petras lilla 4-åring. Han blev lite tokig när jag skulle hoppa upp då han fastnade med bakbenet i pallen, men jag lyckades hålla mig stadigt kvar i sadeln!
Kom hem. Käkade lite fort. Mattiden rubbades en aning vilket var jobbigt. Även fast jag inte är särsklit hungrig så blir allt fel om jag inte håller mina mattider. Att komma i otakt är det värsta jag vet. Det måste ju gå vissa timmar mellan varje mål för att inte skapa ångest. Jag är komplicerad just nu märker jag. Men det får jag nog lov att vara ett tag nu när det har varit lite extra tufft. Behöver rutinerna för att hitta tillbaka till balansen och harmonin igen.
Lite irriterad var jag igår. Apoteket har yrat till det med mitt recept. Beställde mina drycker i måndags för att de skulle komma hem till fredagen. Men oj! Det har blivit fel och de kommer inte förrän nästa vecka! Nu har jag inga drycker kvar. Sjukdomen jublar och gör vågen. Jag blir orolig. Jag behöver ju faktiskt dem just nu eftersom jag hade gått ner sist. Hur ska jag göra nu? Att äta större portioner komme rnog inte gå. Jag tycker ju de portioner jag äter just nu är gigantiska!!

Idag ska jag, Jonna och Ella åka in till Vadstena och titta på när 3:orna går på bal. Tänk att det var vi som gjorde det förra året. Helt sjukt vad fort tiden går...De har ju beställt bra väder i alla fall. När vi gick var det svinkallt och regnet hängde i luften.

Här kommer lite bilder ifrån Ålandskryssningen!

 
Syskonbarnen Alvin o Noa


Jag o Alvin. Coola va?!

I hamnen innan ombordstigning

Alvin o Julia

Syster o bror

Solnedgången

Ha en underbar lördag i solen:)

Kommentarer
Postat av: molly

okej, vad kul :)

första beskedet får du i mitten av juli. då väljer man om man vill stå kvar som reserv (ifall man är det då) och väljer man att vara kvar får man ytterligare ett besked ca 2 veckor innan skolstart :)

du får ha en bra dag lina! Take care! kram

2009-05-30 @ 07:26:36
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Lena

Bra jobbat!! Hoppas att du får en underbar dag.. Kram min vän

2009-05-30 @ 11:14:11
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se
Postat av: Josse

Härlig dag du verkar ha haft! =)

Ungefär hur många timmar brukar du ha mellan måltiderna? :S



Kramar

2009-05-30 @ 18:06:13
URL: http://jossegoding.blogg.se/
Postat av: Mamman

Ring till apoteket (telefonnr på hemsidan) så kan de kolla om något apotek i närheten har drycker hemma. Kostar en del men det kanske det är värt för att inte rubba rutinerna. Har jagat drycker själv...

2009-05-30 @ 22:58:23
Postat av: Mamman

Ring till apoteket (telefonnr på hemsidan) så kan de kolla om något apotek i närheten har drycker hemma. Kostar en del men det kanske det är värt för att inte rubba rutinerna. Har jagat drycker själv...

2009-05-30 @ 22:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0