Ikea

Idag så åkte jag, mamma och pappa in till Linköping för att gå en sväng inne på IKEA. Jag skulle köpa en TV-bänk som jag har hittat till mitt rum. Att gå på IKEA är bland det roligaste jag vet, jag kan gå där i timmar. Dessvärre så delar inte pappa denna åsikt med mig och mamma..Vi åt lunch där inne vilket gick förvånansvärt bra. Var lite spänd över att få panikångest mitt bland allt folk, men ångesten kom aldrig! Kan inte beskriva vilken lättnad och lycka som spred sig i kroppen. Jag har ju haft en av mina "incidenter" inne på just IKEA, då det slutade med att Lina bara kom till de blommiga lampskärmarna för att sedan åka ambulans in till sjukhuset. Märkte att mamma hade ett extra vakande öga på mig när vi gick igenom lampavdelningen.
Det var med nöd och näpe som min nyinvesterade bänk fick plats i bilen. Efter att ha fällt ner både ett och två säten så kunde vi stänga bagageluckan.

För övrigt har denna dag fungerat väldigt bra. Lite tuffare på eftermiddagen men jag lyckades minsann att vänta ut henne och vara starkare än sjukdomen! Men jag måste sysselsätta mig HELA TIDEN för att hålla tankarna i schack. Jag vet inte om sysselsättning egentligen är så mycket bättre, men just nu så är det enda som fungerar.
Jag är riktigt stolt över mig själv idag! Jag hoppas att denna positiva trend håller i sig nu. För aldrig mer vill jag ner till botten igen. Been there, done that

Mamma är ledig i morgon, vilket känns skönt. Känner att jag behöver ha lite uppsikt från omgivningen just nu. Vi ska nog boka behandlingar i morgon också, eftersom vi ska åka på SPA nästa vecka tillsammans med min kusin och hennes mamma. Destinationen blir Tylösand. Är det någon som har varit där?
Detta är en present från mamma som hon lovade att vi skulle göra när jag blev utskriven från sjukhuset. Det ska blir riktigt härligt. Att skämma bort sig själv lite:)

Nu ska gaddarna borstas (sitter redan i pyjamasen), drycken ligger i magen, vetekudden är värmd och sängen står inbjudande och väntar på mig.

God natt!

Kommentarer
Postat av: Sara

Det är tung.. Men vi får se! Jag ringer dig ikväll!

2009-05-25 @ 07:35:35
URL: http://sara1989.blogg.se/
Postat av: Lena

låter som du haft en bättre dag iaf...va glad jag blir...=)

Med mig är de sådär, ont som f-n i ryggen av nån anledning. ska dessutom på terapisession idag med min terapeut o de lutar åt ett avslut som gör fruktansvärt ont.. det e bäddat för ännu längre ner i skiten.. usch får hoppas att de går ok iaf.. kram

2009-05-25 @ 08:07:36
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se
Postat av: Elin.

Vad bra att du börjar känna att du kan ta kampen igen. Jag tror på dig, du är en klippa i mina ögon. Kämpa på nu, du förtjänar allt det goda som livet har att ge dig. Tänk vad mycket kul det finns framför oss, dit vill vi ju. Eller hur?

Hoppas att vi ses någon dag! <3

Kramar Elin.

2009-05-25 @ 18:23:02
URL: http://eellann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0