Lördagsgodis

Jag kan inte hjälpa att jag blir lite avundsjuk på alla som står vid godisavdelningen i affären på lördagarna. Jag vill också kunna köpa mig lite smågodis till kvällen. Egentligen är jag inte särskilt sugen på det men just mysfaktorn i det hela. Att "festa till det" lite extra på helgen. Vad ska jag festa till på? Blanda i lite frysta hallon i drycken kanske? Jag vet ju att jag KAN köpa mig en påse med godis men just nu VET jag att jag inte klarar av det. Även om jag skulle åka iväg till konsum nu så skulle innehållet förbli orört, tyvärr. Sist jag handlade lösgodis stod jag och plockade i bitar som matchade varandra perfekt så att det skulle se snyggt ut i godisskålen, mer som prydnad. Jag är sjuk, I know...

Annars har denna dagen gått kanonbra! Över förväntan faktiskt. Kände lite ångest efter maten förut men den lyckades jag skrämma iväg genom att prata roliga minnen med mamma. Jag blir mycket starkare för varje gång jag reder ut en jobbig situation. En rejäl kick för självförtroendet!

Just nu sitter jag och överväger om jag ska hoppa in en sväng i duschen eller inte. Oftast blir jag trött och seg efteråt så då kommer jag nog kunna somna tidigt och smita ifrån alla jobbiga tankar som vanligtvis brukar komma efter kvällsmålet. Planerar i alla fall att kolla på Malena ikväll och hålla en tumme eller två. Intresset för hela kalaset med eurovision ligger på samma nivå som mitt intresse för fluglarvens fortplantning i den biologiska mångfallden. Med andra ord så kvittar det för mig hur det går för Sverige. Det är ändå aldrig rätt låt som vinner eftersom alla grannländer röstar på varandra och den ena muthärvan efter den andra avslöjas i kvällstidningarna. Det senaste var väl någon deltagares ansikte på en vodkaflaska som delades ut till juryn?

Ha en trevlig lördagskväll och ät en godis för mig också:) Det ska bli mitt mål till nästa vecka. Lina ska köpa lördagsgodis som inte matchar varandra;)


Kommentarer
Postat av: Karin

Känner precis likadant. Skulle också vilja greppa papperspåse, skopa och välja bland alla färgglada godisar som finns. Bara för att festa till det, som du säger. Men antagligen skulle jag inte tycka om godiset, tycker ju att frukt är för sött. Men någon gång ska jag också. Tycker du har satt upp ett bra mål!

Krams.

2009-05-16 @ 18:58:52
URL: http://karincicilia.blogg.se/
Postat av: Lena

Förstår att det är tufft, men det låter som att du har rätt inställning iaf...kan förstå känslan av att köpa en godispåse o mysa på.. de e nånting som jag saknar väldigt mycket oxå...

Jag har inget program eller så.. eller det kanske jag har..:S

Jag går i kbt en gång/v ätträning 1dag/v basalkroppskännedom 1dag/v o bildterapi som kanske kommer bli varannan vecka..tar ingen medicin... Men nånstans i detta så blir det bara ännu värre i mellanåt.. o jag förstår inte själv alltid faktiskt.. Men men jag tror att du förstår mig..

Vad har du för hjälp?

Hoppas att du får en bra dag.. Kram

2009-05-17 @ 10:35:17
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se
Postat av: Molly

hej lina!

hoppas att du har haft en bra helg :)

gjort något kul? :) jag har firat syster och njutit av det fina vädret :)

ha det fint och ta hand om dig! kram

2009-05-17 @ 14:52:49
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Elin.

Det går lika bra att du svarar här.

Jag vill jättegärna träffa dig och jag kan också på fredag tror jag. Jag ska inte göra något vad jag vet om än i allafall. Det skulle vara jättekul!

Då kanske vi kan prata med varandra om både sjukdomen och annat positivt. Angående sjukdomen så tänkte jag att vi kanske kunde dela lite erfarenheter med varandra, eftersom att vi verkar ligga på samma nivå ungefär. Det här med alla tjockkänslor.

Kan du på fredag också alltså?



Ja, ju mer vi kämpar desto närmare det friska livet kommer vi att komma. Vi båda kommer att bli mycket lyckligare då, det är jag säker på. Jag längtar dit, men vissa dagar känns det som att man inte har någon ork alls, det känns bara hopplöst.



Hoppas att du har haft en bra söndag.

Hälsa din familj också, min familj hälsar tillbaka!

Kram.

2009-05-17 @ 18:28:12
URL: http://eellann.blogg.se/
Postat av: ida

det är bra lina. vi kan ju kolla på film eller nåt på lördag för jag är ledig hela helgen. du kommer att reda ut det här,och bli frisk, jag tror på dej. puss puss gumman

2009-05-17 @ 22:58:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0