My day so far..

Än så länge så har detta inte varit min dag idag...Allt började vid frukosten. En ny musli var inhandlad. Ni som inte redan vet så är jag EXTREMT kräsen vad gäller musli. (Hur fasen gör man U med prickar över? Knappar på alla tangenter som finns med diverse kombinationer med både Ctrl och Alr Gr men inga prickar..ser så larvligt ut när jag ska skriva musli)
Hur som helst...denna musli av märket finax, Branmusli var en stor besvikelse! Flingona hann liksom mjukna jättefort och blev fruktansvärt äckliga. De tidigare flingorna hade tagit en mer mjölig konsistens och bildade nästan en degklump i munnen. Känslan gjorde mig nästintill spyfärdig! Donerade muslipaketet till Vera Bengtsson (min lilla kanin). Hon verkade gilla dem i alla fall. Fast visserligen äter hon dem inte tillsammans med fil...

Denna patetiska incident gjorde att mitt humör dalade från att vara på toppen ner till tjurig och överkänslig. Pappa fick sig en släng av muslihumöret då han tog det sista kaffet, vilket gjorde mig förbannad. Begav mig senare till tåget för att åka in till dagvården. Tog sällskap med Mette in som skulle träffa sjukgymnasten och dietisten. Mötte dietisten i dörren som berättade att mitt recept på de nya näringsdryckerna hade krånglat lite. Annars gick allt bra inne på LPC. Värre var det när jag skulle gå tillbaka till stationen igen. Det spöregnade! Som om jag inte blev tillräckligt blöt så var det en lastbil som skvätte upp en kubik vatten över mig när jag gick på trottoaren. Behöver jag nämna att humöret började närma sig bristningsgränsen? Som om inte detta vore nog så var tåget försenat. Alltså så missade jag min anslutnade buss hem med 3 minuter. Tjohoo, vilket flyt jag har! Skulle håva upp min mobil för att ringa mamma och säga att jag inte kunde möta upp henne vid den tiden vi hade bestämt. Vilken mobil? Jo just det! Den som ligger kvar hemma på laddning! Där står jag i regnet, tjurig, blött och irriterad på stationen och väntar på nästa tåg som går om en timme. Tänk om jag bara hade köpt rätt musli!!

Nu kan väl denna dag bara bli bättre? Efter regn kommer solsken, inte sant?


Kommentarer
Postat av: Molly

för att få prickar till müsli så skriver du först ett m, sedan trycker du på de två prickarna till höger på tangentbordet ( ¨ ) och därefter u, då får du ü :) onödigt vetande kanske :p



din dag låter inte helt fantastisk :( hoppas att den slutar bättre :)



apropå, müsli. du ska veta vad jag har försökt att leta efter knäckmüslin. ingen har den och ingen kan ta in den så jag får vänta tills jag kommer till gränna, vilket jag planerar att besöka i sommar.

du får ha en bra dag :) kramar

2009-05-07 @ 15:42:33
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: sofia

sant :)

2009-05-07 @ 17:14:37
URL: http://sofiasnyheter.blogg.se/
Postat av: kristin

Jo, men det är bra =) Det går upp och ner. Jag åker til Hawaii idag så ska bli skönt att få åka på semester och komma från allt :)



Hur mår du ? Jag har följt ding blogg :)

2009-05-07 @ 18:18:18
URL: http://kristinaxelsson.blogg.se/
Postat av: Lena

Skönt o höra att det är bättre iaf.

Med mig är det sådär.. oroar mig just nu mest för ett möte som ska vara imorrn.. vill helst inte vara med mer nu...:(

Har sjukt ont i magen pga detta... Men men de ska väl gå över det oxå..

Kram

2009-05-07 @ 20:44:44
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se
Postat av: enmamma

Så sant att efter regn kommer solsken och jag hoppas att du har en fin fredag och helg. Kram!

2009-05-08 @ 14:13:11
URL: http://enmamma.blogg.se/
Postat av: Johanna

usch de var ingen rolig dag för dig gumman..! men de är sant efter regn kommer solsken kämpa på tjejen..!



puss o kram

2009-05-08 @ 16:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0