Nu jäklar

Ny vecka, nya tag, nya möjligheter! Fasen vad jag är arg. Främst på mig själv. Men även lite på pappa. Vi bråkade lite i helgen. För tillfället är jag väldigt känslig för allt. Ibland är det kanske måhända petitesser, men för mig, just nu är det som om hela världen faller samman!
Anledningen till denna fajt var att pappa anklagade mig för att ha fuskat med maten även fast jag var oskyldig. Det kvittade hur mycket jag försökte förklara för honom, lugnt och metodiskt, så bara struntade han i att lyssna på mig. Om det är något jag hatar så är det när folk inte lyssnar på vad den andra har att säga, utan envist hålla kvar vid sitt antagande. Han ignorerade mig TOTALT! Jag kände mig maktlös och sårad. Alltså så tog jag ut mina känslor på maten i alla fall, även fast det hade varit en bra dag. Och sen så konstaterade jag att mitt knä inte håller för att springa på asfalt längre sträckor. Jag VET att det var dumt att ta på sig löparskorna och ge sig ut, men det hjälpte ju... För stunden i alla fall. Det var en sån befriande känsla att bara få springa av sig all ilska med vinden piskandes mot ansiktet. När en jobbig tanke dök upp ökade jag bara farten.
Jag har bara mig själv att skylla. Visst att pappa kan ta på sig en del för han betedde sig verkligen dumt, men jag, det friska jaget skulle ha ruskat av mig den jobbiga häxan på axeln och ringt till någon och prata av mig i stället. Det här var sista gången som anorexin vann över mig. Nu jävlar ska hon puttas ner en gång för alla. Och jag är laddad till tänderna, förbannad och motiverad! Det är bara att bryta ihop och komma igen...

Jag har fått en inbjudan till en maskerad för att fira en kompis som fyller 20. Är det någon som har några idéer på vad jag skulle kunna klä ut mig till?


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag också! Men jag ska ta med mig min pojkvän Erik..... haha FEL FEL FEL! Lite ångest fick hon tror jag.. :P

2009-05-11 @ 16:09:36
URL: http://sara1989.blogg.se/
Postat av: Lena



visst är det skönt att ut o springa o tömma huvudet lite grann.. Men som du säger så vann demonen den gången.. Men jag blir glad att du kämpar på iaf.. kram

2009-05-11 @ 19:09:47
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0