Oro i kroppen

Usch, vilken jobbig dag det är idag. Vägningen gick sådär. 4 hg ner...Jag vet att jag måste ta tag i det nu innan det börjar dala ner igen. För om det går ner mer så blir det den där onda spiralen. Ner, ner, ner och ner. Tankarna har blivit allt fler och är mer jävliga än någonsin. Jag kämpar verkligen emot dem men jag är så trött på dessa strider vid och efter VARJE måltid. Kan jag inte bara få vara i fred? När jag var inlagd så hade jag inte så mycket annat val än att följa mitt matschema. Det var så smidigt att inte bry sig om något. Lägga över ansvaret på någon annan, det var ju DERAS "fel" att jag gick upp i vikt.
Oron kryper under skinnet på mig. Hårbotten kliar. Det gör den så fort hon är där och stör. Jag kan inte sitta still utan vandrar runt och runt i hela huset. Pappa blev galen på mig igår. Jag hade planerat att titta på äntligen hemma men det gick inget vidare. Suck..
Det gick bra på gruppen igår. Pratade mycket om identitet, vem man är och vad man vill göra. Jag blev helt slut efteråt. Huvudet var som bortdomnat och jag gick på någon energi i stil med en lågenergilampa. Jag pratade även med Gertrud efteråt. Jag fick en matdagbok som jag ska fylla i. Har haft en sån innan men då var jag inte i så bra form eller särskilt engagerad om man säger så. Tror nog att det kan vara bra att se nerskrivet, svart på vitt, vad man har fått i sig under dagen. Gertrud var även på mig om smöret på smörgåsen. Jag har börjat hoppa över det nu igen. Och det heter smörgås äv en anledning, inte sant?

Nog tjatat om tråkigheter..En rolig grej som jag hux flux bestämde mig för i går är att jag ska åka till Thailand i fem veckor tillsammans med min syster och hennes sambo och barn. Jag känner att jag behöver komma ut i världen och se mig omkring. Att lämna vardagen och komma till en helt annan plats, i en annan världsdel, och få perspektiv på min framtid. Uppleva friheten och lämna sjukdomen hemma. Men för att komma till Thailand måste jag fördela henne i småbitar för att sedan utplåna henne helt.

Gah, nu är det jobbigt igen! Peppning påkopplad...Fokusera på allt roligt som jag kan göra när jag är frisk. Bli av med näringsdryckerna. Sommaren är på ingång. Sola, bada åka ut med båten. Tävla på hästen. Inreda mitt rum. Skratta och umgås med kompisar in på småtimmarna. Pimpla vin och grilla. Börja jobba igen, komma in på skola. LEVA LIVET!
Anorexin ger mig ingenting av det här. Hon vill bara förstöra för mig och vill inte att jag ska må bra. Hon vill bara dra ner mig i skiten. Men jag tänker inte tillåta det!

Ida kommer förbi en sväng ikväll. Vi ska titta på Grey's Anatomy och snacka skit:) Det ser jag fram emot!

Kommentarer
Postat av: enmamma

Smöret på smörgåsarna är något som vi eller dottern rättare sagt har kämpat med länge här. Men en dag då bestämde hon sig att nej du anorexin smöret är mitt och skrev det på en lapp flera gånger och sedan den dagen så är smöret kvar på smörgåsarna. Vad härligt med Thailand i flera veckor och det är väl ett bra mål att jobba för att kunna åka dit och njuta utan att anorexin knackar på axeln. Ha en fin torsdag. Kram!

2009-05-28 @ 10:15:46
URL: http://enmamma.blogg.se/
Postat av: Molly

hej lina!

allt bra med dig? hoppas det :)

vad har du sökt till för program/kurser inför hösten? :)

du får ha det så bra och ta hand om dig! fight on! du klarar det! kramar <3

2009-05-28 @ 15:22:12
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Lena

Förstår o känner att du har det tungt nu.. Men vad har anorexian gett dig? du kanske kan sätta dig ner o skroav alla fördelar o nackdelar.. För "hon" vill ju oss bara illa, att vi ska plåga oss o hamna nere i skiten igen.. O oss i mellan så är det ju inte speciellt roligt o vara nere i skiten o "kräla".. det tycker iaf inte jag.. där med inte sagt att man inte kommer hamna där igen o kämpa uppåt igen.. Men du e värd allt det där vad sommar o liver erbjuder.. Du får skrika o slå, för fan om hon vinner... Du måste kämpa vännen...

DU e värd det..

Kram till dig från mig//Lena

2009-05-28 @ 16:21:51
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se
Postat av: Lena

jag stötar dig gärna. om min ord kan hjälpa så blir jag glad..

Har gärna mer kontakt med dig!!

ha en bra dag..

KRAM

2009-05-29 @ 06:57:23
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se
Postat av: molly

hej!

vad kul att du har sökt till djurvårdare :) är det i skara då eller?:) jag håller tummarna för att du kommer in :)

du får ha en bra helg :) kramar

2009-05-29 @ 13:54:20
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0