Släktkalas

Idag så kommer hela tjocka släkten hem hit för att fira mig. Och jag överdriver inte när jag säger att den är stor. Mamma har sju syskon som har barn (kusiner alltså), som i sin tur har barn, respektive och allt vad det innebär. Det är jättehärligt för vi har en sån bra sammanhållning i vår släkt. Alla hjälper varandra och varje år brukar vi samlas för årlig släktbowling. Det enda som är like komplicerat är att det går åt stor uppsättning av tallrikar, bestik, sittplatser etc. Räknade ut på en höft att det kommer närmare 35 gäster. Tur att det fina vädret håller i sig så att man kan sitta ute.

Dagen igår började bra. Sen så gick det utför. Jag var ensam hemma vid luchen och skulle fixa det själv. Då var hon där. Den där oinbjudna gästen på höger axeln. Det slutade med att hon vann denna gång. Jag fuskade med både lunch och näringsdryck...Det värsta av allt är att jag blir så himla förbannad på mig själv! Jag vill verkligen inte falla tillbaka. Känns som hon har vunnit en gång för mycket nu. Idag blir det att använda hårdhanskarna. Frukosten var jobbig men det gick bra. Storasyster kramade om mig och peppade mig. Idag är det en ny dag, rolig dag. Hon ska inte absolut inte få förstöra mitt egna kalas! Är nervös för tårtan. Tror inte jag kommer klara den. Känns som om det kommer bli en scen om jag tar en bit. Mamma sa att om jag inte vill ha/klarar av det så är det helt okej. Skönt! Ett orosmoment mindre. Men samtidigt känns det som om det är häxan som vinner om jag inte tar tårta. Dagens i-landsproblem, verkligen. Kan inte hjälpa att jag känner mig grymt patetisk...Vad är mitt "trårtproblem" i jämförelse med alla andra allvarliga problem i världen?

Ikväll, efter kalaset så ska jag ut för första gången på väääldigt länge. Har saknat att gå ut och skaka rumpan på dansgolvet. Ni ska se Lina efter en tequila. Då blir det luftgitarr-solon framför DJ:n och andra gymnastiska övningar:) Ida och jag ska ut och äga stället! Vad ska jag ha på mig? Det är svårt det med. Tycker inte om att ha linnen på mig men det blir ju förbaskat varmt med polotröja..Dagens andra i- landproblem.

Just det! Vet ni vad jag fick i födelsedagspresent? Jag hade tänkt köpa mig en rosa champagneflaska när jag blev av med "systemoskulden" men den fanns inte i sortimentet i det samhälle till håla jag bor i. Besviken och tjurig nöjde jag mig med den flaska rödvin jag införskaffade (vilket var väldigt gott för den delen). Jag fick den av mamma o pappa i present! Antingen blir det den ikväll eller så sparar jag den.

  
Jag och Ida                       Min present från mor o far


Kommentarer
Postat av: Josse

Låter som du har en underbar släkt!

Hur gick det med tårtan sen då? o hur var det på krogen? Vi kan väl ut o shake loss tillsammans någon helg? Kramar

2009-05-03 @ 17:21:48
URL: http://jossegoding.blogg.se/
Postat av: Lena

kikar in här o lämnar en liten kommentar iaf..

Kram

2009-05-03 @ 18:45:10
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se
Postat av: Molly

hej på dig!

tack för tipset :) jag ska beställa müslin i min hälsokostbutik tänkte jag:)

jag fick en sådan rosa flaska på min student :) visst är den fin?! :)

du får ha en bra vecka och grattis i efterskott. kramar

2009-05-04 @ 12:18:44
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0