Sliten i kroppen

Kroppen ömmar, och huvudet känns lite segt. Utekvällen är troligtvis en bidragande orsak men jag drack faktiskt inte alls så mycket. Hade liksom inte tid för det. Det spelades så många bra låtar att jag bara var TVUNGEN att dansa hela kvällen. Min fot ser helt misshandlad ut. Det var en galen (läs full) brud stämplade mig på foten med sin höga, vassa klack. Om jag hade haft en högre promillehalt i kroppen så skulle jag nog ha tagit i med andra drastikska metoder för att visa mitt missnöje. Som tur är så han man lite mer vett i sig (som mindre berusad) så att jag lyckades hålla mig i skinnet. Tro det eller ej, men jag har ett ganska hett temperament.
Kom inte i säng förrän halv fyra. Och tro inte att morgonipgga Lina gör några undantag för att hon har varit ute och svirat en helkväll. Nejdå! Ögonlocken for upp, mekaniskt men ovilligt, klockan tio i sex dagen efter. Somnade däremot som en klubbad säl igår framför tv:n...

Men jag tror nog att jag även har åkt på en förkylning som gör att kroppen inte är helt kurrant. Har haft söta men dock snoriga syskonbarn och kusiner här på kalaset så det vore lustigt om jag inte har fått mig en känga. Så därför går jag på ibumetin idag för att orka med.

Kalaset blev mycket lyckat! Vi hade gjort egen exotisk planka som vi bjöd på. Hade trevligt och allt fungerade bra fram till fikat då några tårar föll ner på kinden. Jag tackade fint nej till tårta men detta verkade inte alla tyvärr riktigt förstå. "Det är klart att du ska ha tårta! Du är ju födelsedagsbarnet, du ska  börja!" Jobbig situation men moster och jag gick undan en sväng och pratade. Tog lite vaniljglass till kaffet i stället. Detta är lite mindre ångestladdat. Fast tårtan hade gjort själv:) En riktig Lina-tårta. Rosa och noggrannt dekorerad. Att baka går bra men dessvärre inte att äta det jag bakar...Hoppas att kunna fixa det inom snar framtid. För som frisk ska man kunna äta ALLT, men inte ALLTID!
Fick jättefina presenter! En filmkamera, presentkort på kläder och ett annat på inredning (till mitt rum). Trisslott, blommor, en underbar vas och en superskön sacosäck! Den ligger jag i ständigt. Den verkligen formar sig efter kroppen och skaver inte någonstans.

Nu ska jag och mamma bege oss en sväng i bilen. Idag håller vi påoch röjer i garaget, vilket är välbehövligt. Har fyllt bilen med skräp som ska slängas och sorteras. Visst låter det roligt?

Ha en bra start på denna vecka, kram!

  
Min fina tårta                        Exotisk planka

Kommentarer
Postat av: Lena

Låter som du har fyllt år... Ett stort Grattis till dig från mig...Kram

2009-05-04 @ 16:22:55
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se
Postat av: kristin

Grattis Lina :D

2009-05-05 @ 18:10:22
URL: http://kristinaxelsson.blogg.se/
Postat av: Molly

svar: jag har ej testat min flaska, men syrran drack upp sin och hon upplevde det som att hon hade gelé i benen :p jag har hört att champange har den effekten :)

ha en fortsatt finfin kväll :) kramar

2009-05-05 @ 18:49:51
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0