Ännu en ny morgon

Frukosten ligger i magen och jag känner mig hemsk! Paiken och ångesten snurrar runt i huvudet och det sticker i varenda kroppsdel. Jag brukar aldrig annars känna såhär, frukosten brukar vara den lättaste måltiden på dagen. Varför är det såhär just nu? Är det för att jag är ensam hemma och vet att jag inte behöver egentligen och kan göra vad jag vill? Eller är det rastlöshet? Oro?
Faktum är att jag har börjat analysera mer nu om hur jag känner mig och hur det är kopplat till andra känslor. Ibland brukar det hjälpa att bara stanna upp och ta några djupa andetag och fråga mig själv högt varför? Tyvärr fungerar det inte alltid exempelvis vid hysteriska ångestattacker. Men jag tycker i alla fall att det är är stort framsteg.

Igår var en helt okej dag. Jag uträttade lite ärenden på biblioteket och hämtade hem farmors cykel. Jag har tänkt låna den ett tag framöver för min cykelsadel är så himla oskön och så vill jag ha en "tantcykel" med cykelkorg. (Så att jag lite mer oskyldigt och smidigt kan palla äpplen från grannens trädgård. Vet inte vad sorten heter men jag är bara helt tokig i dem!)

Just nu sitter jag i sängen med min lilla dator i knät. Jag har tänt lite ljus här på morgonen i mitt rum och det är en mysfaktor minsann. Ser dock att lågan på doftljuset börjar likna en majbrasa. Jag bör nog gå och göra något åt saken innan min ljusa tapet får en annan färg...

Ha en underbar dag!

Kommentarer
Postat av: lena

har verkligen saknat dina inlägg o undrat hur du har det.. ser att du kämpar på än.. o jag hoppas att du fortsätter så.. kram

2009-09-13 @ 16:31:38
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0