Köra på eller lägga ner?

Som sagt så har inte skrivlusten funnits på ett tag. Jag står i valet och kvalet om jag ska ta bort bloggen helt eller bli ambitiös och uppdatera regelbundet. Jag känner ju ibland att jag saknar bloggen. Den har ju trots allt haft en stor del i mitt liv. Jag får testa mig fram med ett par inlägg och sen se hur jag gör.

Sammanfattningsvis så kan jag berätta att mitt mående är sisådär. Har backat lite, men mest känns det som om jag har fastnat. Jag vet inte vart jag ska ta vägen eller vad jag ska göra med mitt liv. Paniken kommer krypande när jag tänker på framtiden. Jag står vid en vägkorsning och är mest förvirrad. Jag vet att jag måste se till att bli frisk/må bättre innan jag kan ta större beslut om mitt liv. Men i den aspekten så vill jag bli frisk NU på en gång så att jag kan välja de andra vägarna, dvs skola, flytt, jobb m.m. Om jag ska vara realistisk så vet jag att det tar tid att bli frisk och jag vet att jag inte skulle klara av rent psykiskt att gå upp i vikt för fort heller. Plus att friskheten inte kommer som ett brev på posten när man är uppe på normalvikt. Jag känner mig stressad inombords för att hinna "leva ifatt" allt jag har missat. Jag är för närvarande så himla missnöjd med hela min livssitutation. Jag kan ju åtminstone börja med att leva en dag i taget...Allt känns bara nattsvart eller snövitt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0