Jo, jag lever. Nästan

Dålig aktivitet från min sida de senaste dagarna. Anledningen är en ordentlig förkylning som nu äntligen börjar att ge med sig. Sen har inte det psykiska måendet varit på topp heller. Undrar om det finns ett samband mellan förkylningen och sjukdomen eller om det bara råkar inträffa samtidigt. Jag känner ju att jag inte orkar vara lika stark och kämpa på samma sätt.
När det psykiska får sig en REJÄL smäll som resulterar i bakslag så får sig även självförtroendet en törn. Besviken, arg och ledsen försöker jag, med enorm hjälp av mamma, ladda om för att ta nya tag. Jag vet att det kommer att gå för jag har bestämt mig för att bli helt frisk, men dessa dagar känns så omöjliga ibland.

Jag har tenta om en vecka. Vi har varit lediga från föreläsningar de senaste tre dagarna, vilket egentligen var bra tajmat för en förkylning så jag slapp missa något i skolan men det ständiga dåliga samvetet för att jag inte har pluggat nog hänger kvar. Men det ska nog ordna sig ändå. Tror jag.
Jag flyttar också om en vecka. Till min lägenhet! Det ska bli så roligt. Jag har verkligen sett fram emot det så länge nu. Det ska faktiskt bli skönt att lämna korridoren samtidigt som jag kommer sakna vissa personer som jag har lärt känna. Men de säger att jag gärna får komma och hälsa på när jag vill.
Jag fyller år om en vecka. Japp, på valborgsmässoafton. Mina föräldrar kommer upp och firar mig och hjälper till med flytten. Jag har aldrig tidigare upplevt en valborg i Uppsala, men jag känner på mig att den kommer att gå till historien. Minnesvärd!

Jag har knarkat te, ingefära, honung och apelsiner de senaste dagarna. Effektivt mot min förkylning, men nu suktar mina smaklökar efter någon annan arom. Ska bege mig ut i köket och leta reda på något ätbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0