Ledig torsdag

Känns konstigt att vara ledig från skolan både torsdag och fredag. Det blir en riktig långhelg! Jag blir nästan lite veckovill. Fast helt ledig skulle jag inte kalla det. Jag har faktiskt varit duktig och läst ett kapitel i en utav de gigantiska böckerna. Det tar minsann längre tid än vad man tror. Jag började läsa vid nio på förmiddagen och sen när jag tittade på klockan var den kvart i elva. Tiden går fort när man har roligt;)

Just nu sitter jag hemma hos syster yster. Det är så skönt att ha henne här. Någon som man alltid kan komma till utan att behöva känna att man tränger sig på.
Jag och Julia (hennes dotter) har lagt pussel. Hon är rätt så rolig ibland. När vi sitter där i soffan säger hon:
- Lina, du måste klippa dig.
- Jaha, tycker du att det är fult? Frågar jag
- Nej, men det är för långt, konstaterar hon med en allvarlig röst.
Jag är visserligen i behov att klippa mig och har tänkt göra det , men när en fyraåring säger det så klockrent kan jag inte låta bli att skratta över hur mycket de egentligen lägger märke till.

Om barnen kommer i säng tidigt, vilket de troligtvis gör då båda har feber, så ska jag och syrran köra Wii. Man blir aldrig för gammal för TV-spel:)


Kommentarer
Postat av: Katt

Skönt att ha syrran i närheten!



Capio är bra tycker jag, men varför remitteras du dit när du är skriven i Uppsala? Uppsala har ju en egen äs-enhet.

2010-04-08 @ 20:26:09
URL: http://catipat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0