Påsk, påsk, påsk

Jisses! Det går i ett när man är hemma. Man vill verkligen passa på att hinna träffa alla men man inser ganska snart att förmågan att kunna dela upp sig i molekyler och förlänga dagens timmar är inte möjlig även hur mycket man vill! Dagarnangår så fort och jag har inte hunnit med hälften av vad jag hade tänkt mig. Hade någonstans planerat in att jag skulle vara lite ambitiös och plugga lite men jag värdesätter hellre att umgås med mina nära och kära.

Shoppingen med farsgubben gick över förväntan! I vanliga fall brukar hans tålamod ta slut när man lägger i pengar i biljett automaten till parkeringen, men han stod minsann ut med god min. Fördelen med att vara pappas flicka samtidigt som man är en fattig student är att man blir lite bortskämd och uppassad när man kommer hem:) Vi lyxade till det och åt på china restaurang. Det var gott och mysigt, riktigt kavlitétstid mellan Far-Dotter! Det är en positiv sak som min flytt hemifrån har bidragit med. - Att jag och pappa umgås på ett helt annat plan. Ingen onödig irritation eller tjafs.

Igår var jag i Nässjö och hälsade på min underbara häst som en tjej rider tillfälligt fram till allt har ordnat upp sig med boende och studier. Tanken är att jag ska hitta ett passande stall men det är många faktorer som spelar in och som måste klaffa. Avstånd, stallhyra etc.. Men det var helt otroligt att svinga sig upp i sadeln igen och njuta av en galopp i vårsolen! Något jag har saknat fruktansvärt mycket. Tårarna kunde jag inte hålla tillbaka när han kom springades emot mig i hagen när jag visslade "våran" vissling. Jag tror att jag har stängt av mycket känslor omkring det här med hästlivet. Jag har struntat i att tänka på det för att överleva dagen. Allt blossades upp igår vilket jag tror var lika bra. För att stänga av och hålla tillbaka jobbiga känslor fungerar inte på lång sikt. I know. Har testat det och slutresultatet bir att man tillslut inte vet varför man är nere och kan inte sätta fingret på vad som är anledningen.
Jag kan avslöja att mina ridmuskler tydligen hade tagit lite semester också. Träningsvärken idag känns.

Påskmiddag idag. Blandade känslor. PåskBORD samt julBORD triggar igång henne på alla cylindrar. Bara orden BORD och BUFFÈ skapar ångest. Men jag ska greja det! Fasen vad jag ska slå henne på käften. Idag känner jag mig stark och taggad!

Nu ska jag satta mig ute och sola lite. Hoppas eran påsk hittills har varit bra och fortsätter vara det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0