Våghals

Jisses, vilken kväll det blev igår! Efter att vi hade varit på lördagsfikat så drog jag och Johanna till systemet och handlade på oss lite drickbart. Jag som i vanliga fall inte är särskilt förtjust i öl bestämde mig för att börja lära mig tycka om det. Johanna guidade mig bland utbudet och det hela slutade med några olika spännande nya ölsorter samt en flaska rödvin.
Det skulle vara lite korridorsfest i Johannas korridor så där tillbringades gårdagskvällen med lite sällskapsspel och roliga, pinsamma och underhållande samtal.
Jag hade med mig spelet "våghals" som går till på samma vis som sanning - konsekvens. En sak som är säkert är att man blir mer våghalsig när man har halsat alkohol. Fast det kanske är fullt normalt att lägga sig på golvet och härma en sälunge som ropar på sina föräldrar? Eller ringa till sin kära fader mitt i natten och seriöst föreslå honom att julen minsann ska firas i min lägenhet? Det mest roliga var ändå min pappas reaktion. Han verkade minsann inte alls tycka att det var särskilt konstigt att hans dotter ringer och frågar detta, utan går mer än gärna med på att han till och med kan skära skinkan!
Jaja, han är väl härdad antar jag. Blivit immun emot mina konstiga tankar och idéer.

Söndag idag. Jag gillar söndagar. Det är en dag som man inte MÅSTE ha något direkt inplanerat, utan man kan göra lite vad man själv känner för. Än så länge har jag pluggat lite, varit ute en sväng i solen, handlat, lagat lunch och tänker nu vid halv tre parkera rumpan framför TV:n då det visas ridsport som inte inträffar allt för ofta.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej! Vad kul att du hade hittat till min blogg :) Jag brukar kolla in på din och det är alltid lika kul att se när du mår bra! :D



Tack så jättemkt :) Blir du inte ridsugen nu när du inte har hästen hos dig?



Ha den toppenbra :) Kram

2010-04-18 @ 19:44:55
URL: http://eeemmmsii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0