good enough

Har precis nu läst ut boken good enough skriven av Elizabeth Gummesson. Kan säga att det var rätt så många (ömma) punkter som hon lyckas ta upp i denna bok som stämmer mer än väl in på mig.
Perfektionism, kontrollbehov, dålig självkänsla, rädslor, bekräftelsenarkoman är bara några termer som hon nämner och beskriver utifrån hennes egna erfarenheter.
Jag behövde verkligen läsa den här självhjälpsboken. Den gav mig tips på hur jag kan se saker och ting från andra synviklar och hur man kan hantera dessa panikkänslor som kan dyka upp ibland.

Jobbar nu sista passet. Gud, så skönt! Konstigt hur segt timmarna går när man längtar. Men det som väntar på något gott..inte sant?
I eftermiddag/kväll kommer det gäster hem. Denna gång är det mamma som ska firas. Hon fyllde nämligen i lördags men kalaset blir idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0