årets första måndag

Vardag igen. Efter mycket helger och annat firande är det rätt skönt att måndagen kommer och gör så allt känns som vanligt igen. Det är absolut inte så att jag inte tycker om högtider, jag älskar julen! Men trots allt är det ju till sist den vanliga, rutinmässiga, lite tråkiga(?) vardagen som överväger årets 365 dagar och det är den som jag tycker man borde spexa till lite oftare för att livet ska bli mer spännande. Varför vänta till fredagsmys för att äta tacos framför TV:n och korka upp en flaska rött? Självklart menar jag inte att man behöver svepa i sig en hel flaska om man ska jobba dagen efter, utan kanske ett halvt glass eller nått?
Jag har ofta tänkt på det viset. Att skjuta upp på saker som jag längtar till och njuter av. Nästan som om att jag måste förtjäna för att få unna mig. Sen när jag efter mycket om och men bestämmer mig för att kanske ta lite lördagsgodis så är jag helt plötsligt inte sugen på det. För att äta godis mitt i veckan bara för att man är sugen på det strider verkligen mot mina "förbud". Eller stred snarare...Efter min thailandsresa har jag botat min "rädsla-för-att-äta-något-oplanerat". Varför vänta med det? Det är ingen garanti att jag lever till lördag? Hoppas att denna positiva trend håller i sig nu med. Att jag fortsätter tillfredställa mina smaklökar utan sällskap av sjukdomen.

Jag vaknade tidigt idag, som vanligt. Min kropp har nästan ställt in sig på att vakna exakt 6.45. Det spelar ingen roll att jag försöker knipa ihop ögonlocken och tvinga mig att somna om. Det går inte helt enkelt. Jag är ju utvilad så det är bara att kliva upp. Mamman där emot ligger fortfarande kvar och sover. Hon jobbade ju visserligen sent igår. Men hon borde nog pallra sig upp snart så att inte kaffet som jag har satt på bränns vid.
Denna dag är än så länge ganska oplanerad. Det enda som står på schemat är att rida den stora vita som ska sättas igång efter sin vintervila. Kanske att mamma vill åka iväg och titta på soffa. Känner på mig att IKEA kommer att komma upp som förslag. Vi gör ju om i vardagsrummet nu. Moster Inger var här igår och vi tapetserade. Vi ska överraska pappa som inte är hemma genom att visa att tjejer minsann kan!:) Resultatet blev riktigt bra. Mönsterpassning? Inga som helst problem!

Ha en bra måndag! Själv ska jag nog ta mig ett skumbad ikväll. Kanske till och med ett glas rödtjut bara för att knappa sjukdomen på näsan!

 


Kommentarer
Postat av: Mamman

Kul att se att du är tillbaka i blogg-världen igen. Jag började bli lite orolig...

2010-01-04 @ 12:38:28
Postat av: Anonym

Vilken underbar styrka du verkar ha samlat på dig i Thailand! Fortsätt så:)

2010-01-04 @ 14:46:42
Postat av: Anonym

Underbart att se att du är tillbaka och bloggar! Du är en kämpe!!!!

2010-01-04 @ 15:02:16
Postat av: Sebbe

passar rutiga skjortor 2010? =)

kramar!

2010-01-04 @ 17:04:44
URL: http://lookstylish.blogg.se/
Postat av: Anonym

jätte bra blogg hörru:) Gillar den!

Jag själv har precis börjat blogga.Om du gillar en blogg en snygg design och en bloggare med egen klädstil så bord du verkligen kolla in min blogg:)

Jag hoppas alf att du gillar den :)



http://housebunny.blogg.se

2010-01-04 @ 18:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0